/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Et hurtigt Puch maxi spørgsmål
Fra : Puch1
Vist : 1233 gange
100 point
Dato : 29-09-07 22:13

Jeg har en lille idé om at får købt mig en gammel Maxi, gøre den lidt pæn og køre lidt ulovligt.

Spørgsmålet er: Hvis nu den cylle der sidder på er med plumb hvordan fjerne man den så? for min bror har en Maxi 2G fra 91, og der ser indsugninger sjov ud, men den kommer jeg tilbage til. Den cylle på 38mm. fra protuna, er den uden plumb?

Tilbage til den 2G: Plumben ser ud som på en normal gammel puch cylle. En rund bøsning ting der er sat i, men. Når man kigger inde fra cyllen kan man se, at plumben sidder oven på et lille firkantet hul (firkanten er 1mm større end plumben er i diameter ca.) Kan det lade sig gøre at slå plumben ud gennem cyllen og så ud indsugning, eller er den "frosset" fast? når plumben så er ude, skal firkanten så ikke bores op, eller skal den gøres ovel ligesom på en Monza cylle?

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-07 00:04

Du er tæt på at have for mange annullerede spørgsmål !
Man borer langs siden, med et ca 3mm bor, indtil låseringen knækker, så tages plomben ud forfra, må aldrig slåes ind.
http://www.4gear.1go.dk/tunenpuch.htm

4-kant Hullet bores op til rundt hul, men formes helst bagefteer ovalt.

Ja denne er uden plomb:
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=113472874&n=19067409&pn=19067411

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-09-07 09:12

Du behøver ikke at bore i siderne af plomben. Jeg har lige været igang selv, hvor jeg stak en dorn ned gennem cylinderet til den ramte plumbens kant. Derefter forsigtigt hamret ud.

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-10-07 00:16

gucci1704 det er en gammel cylinder som du har slået på så.

på de nye cylindre, der er låseringen konisk, så hvis man slå på plumben, så udvider låseringen sig og flækker cylinderen.
Jeg har selv set en ven måtte smide den ud fordi den flækkede fordi ringen var konisk.
Køb da hellere en anden cylinder og et planet topstykke.

Godkendelse af svar
Fra : Puch1

Dato : 02-10-07 14:38

Tak for svaret pallebhansen.