/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kaburator og choker?
Fra : Bml
Vist : 844 gange
138 point
Dato : 29-09-07 19:27

Hvis jeg køber denne 17,5mm kabu: http://speedline.dk/more.php?ItemId=380 Kan jeg så bare smide choker og alt det andet fra std. kabu over på den? Det gir da lidt mere optræ ikke ;P ?

Kommentar
Fra : Ernst_himself

Dato : 29-09-07 20:09

Den karb du linker til er med choker ved leveringen - mener jeg, men smid lige en mail til Speedline for at være helt sikker. Hvis den er uden choker skal du købe den automat-choker de har på samme side, du kan IKKE bruge den der sidder på din std karb.
Du kan ikke bare "smide" alt over på den nye karb, du skal igang med at dyse din kværn ind ved karb skift og den dyse der sidder i din nuværende karb passer ikke.
Jo det vil give mere optræk til din kværn....afhægig af din opsætning - hvis du har en std 30 km/t cpi/jog/ect så ville jeg nok bruge mine kroner på noget andet.
Go fornøjelse

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 29-09-07 20:25

Standart dysser er 6mm og så vidt jeg ved bruger ovennævnte kaburator også 6mm dyser.

Opsætning:

- Godkendelse: EURO 2
- Type: 1 cylinder 2-takt, luftkølet
- Slagvolume: 70 cc (Polini Sport)
- Tænding: Elektronisk CDI
- Starter: Elektronisk og kickstarter
- Transmission: Variomatic (Polini speedcontrole) 4g
- Powerfilter
- TP Powered udstødning
- Skiven er fjernet
- Dyse #86
- Std. membran med carbon

Kommentar
Fra : Ernst_himself

Dato : 01-10-07 19:21

Std dyser og std dyser.... jeg ved stadigvæk ikke hvilken kværn du har, men hvis du siger dyserne passer...ja så passer de ( en 17,5 DO karb bruger 6mm dyser ). Udfra din opsætning at vudere så kan du roligt købe den karb fra speedline.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 01-10-07 22:39

Det er en cpi.. Den begynder først at tage ordentlige omdrejninger ved 15-20 km/t. Ville det hjælpe på det med den der kabu?

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 01-10-07 22:40

den går 75-80km/t IRL, så er det lidt træls at den først begynder at trække ordentligt der

Accepteret svar
Fra : Ernst_himself

Modtaget 138 point
Dato : 02-10-07 20:41

Det vil klart hjælp på dit optræks-problem. Køb du bare den karb :P

Godkendelse af svar
Fra : Bml

Dato : 03-10-07 14:29

Tak for svaret Ernst_himself.