/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Gummibåd
Fra : 22hher
Vist : 1653 gange
90 point
Dato : 29-09-07 10:46

Er der nogen som ved hvad man skal gå efter nor man vil købe gummibåd
Kan det gå at købe brugt, hvad skal man se efter, hvor gammel kan en sådan blive

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-09-07 10:58

Desværre, men er prisen ligegyldig, -så vil det altid være bedst at købe nyt

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-07 11:17

hvis du vil købe brugt, er en zodiac ganske udmærket. du kan også få en ny for ca 1000 kr i harald nyborg, men den er heller ikke mere værd. du skal kigge efter dybe ridser på undersiden. de kommer når den bliver slæbt op på en strand og børn bærer ikke en gummibåd som voksne nok vil gøre. de trækker den bare op og der ligger mange skarpe muslingeskaller og andet der kan gøre skade på en gummibåd. ellers skal du puste den op og ligge en tung genstand ovenpå den et givent sted og måle afstanden ned til gulvet. efter et par timer måler du igen og så skal det være samme mål. kig også efter om der er mange lapper på den og spørg on den har været ude i sollys hele tiden, eller om den bare bliver pustet op når den skal bruges.
kig efter i overgangen fra bund til side. der kan godt være et sted hvor sand og andet skidt kan gemme sig og med tiden slide hul i den. max 3000 fro en 5 år gammel gummibåd der har været pænt behandlet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-09-07 14:10

Det kommer jo lidt an på om det er en gummibåd som et barn kan lege med ved stranden, eller om det skal være en kystracer med en 400 hestes Johnson bag på, der skal nok lidt mere oplysninger frem

Godkendelse af svar
Fra : 22hher

Dato : 02-10-07 05:04

Tak for svaret trimare46.
Det er rart at der stadig er mennesker som kan læse og svare på det der bliver spurgt om
Tak for det
Henny