/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Loftplader gips 40x60
Fra : anuarak
Vist : 13516 gange
200 point
Dato : 28-09-07 16:50

Jeg ved det -- det er umoderne, men jeg vil gerne reparere et loft jeg har fra 70-80 erne bestående af 40x60cm plader i gips.
Problemet er -- Hvor kan man købe et par plader -- ca 10 stk -- gerne på fyn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-09-07 17:05

Jeg vil tro du skal prøve nedbryderfirmaer, eller spørg ved fabrikken som engang producerede dem.
Dengang var det BMT i Hobro, men den er lagt ind under Danogips, jeg foreslår at du tager en kontakt til dem, evt. via deres hjemmeside: http://gds.knaufdanogips.dk/about_us/index.html
Gå ind i "Om os" og kontakt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-09-07 17:16

du kan købe dem på alle tømmerhandler. de er slet ikke så umoderne som du tror.

tømreren

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 19:11

De fleste tømmerhandlere har de plade både med og uden monteringslister.
De kan tilpasses med en hobbykniv (den alm.store model)

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 28-09-07 19:41

Har prøvet hos XL og jem og fix - de havde ikke lagerført dem i "årtider" og mente der ikke var megen hjælp at hente hos tømmerhandlere. Tilskæring af store plader er en mulighed men ikke særlig god ( mig og en hobbykniv :) )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-07 19:49

XL er en tømmerhandler............og de har dem.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-09-07 06:43

Bare en sidebemærkning som du selvfølgelig ser bort fra hvis den generer dig.

Mange gange blev pladerne brugt til at lave nedsænkede lofter der idag er ulovlige.

Hvis du ikke finder dem så tag den hobbykniv og gør det så godt du kan (jeg forstår godt du ikke kan da de er skåret skråt for at opnå den rigtige reliefvirkning). Når du har sat den op kan du spartle alle revnerne ud. Stort arbejde, men pænere end at sætte nogle uens op.

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 200 point
Dato : 29-09-07 10:23

anuarak !

Du skal ikke fortvivle du kan få dem gratis af mig. og jeg bor på fyn.

Hilsen Højris

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 29-09-07 11:02

Tak for svaret Højris.
Kontakter dig.

Til alle i ander tak for svarene

Kommentar
Fra : Gork85

Dato : 19-08-08 10:10

God info jeg står i samme situation

Hr. Højris får lige en mail

Kommentar
Fra : Gork85

Dato : 22-08-08 13:13

Hr. Højris havde ikke flere, andre der har købt disse billigt et sted som vil dele lokationen?