/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
hjælp hurtigt :-)
Fra : rasha01
Vist : 1094 gange
50 point
Dato : 27-09-07 09:51

Hej

Jeg er på barsel nu.. Jeg skal snart forsat mit uddannelse men jeg fandt en anden uddannelse som jeg er interresede i. Så hvis jeg skifter uddannelse bliver min SU stoppet eller må man gerne skift uddannelsen??

tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-07 09:56

Du må gerne skifte uddannelse Men der er et max antal su klip, så du skal lige beregne om du har nok tilbage til en ny uddannelse.

Tjek i det hele taget om din nye uddannelse er SU berettiget

http://www.su.dk/

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 27-09-07 09:56

Hey

For at få det helt rigtige svar bør du nok ringe til SU - da det er en jungle
Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte,
Danasvej 30,
1780 København V
Telefon: 33 26 86 00

Fusses

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-07 09:57

Du stopper eller skifter

Hvis du afbryder din uddannelse, eller skifter uddannelsessted, skal du give besked til SU-medarbejderen på dit tidligere uddannelsessted. De giver derefter Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte besked om, at du ikke længere skal have SU.
Hvis du får udbetalt SU, efter at du har afbrudt din uddannelse, skal du betale SU tilbage - se Du har SU-gæld i menuen.

Hvis du skifter uddannelsessted, skal du søge om SU igen via det nye uddannelsessted.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-07 09:58

Det nytter ikke at ringe til SU, de vil altid sige, at man skal henvende sig på sit uddannelsessted, og snakke med sin studievejleder

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 27-09-07 10:37

Jeg skal begynde i midten af oktober dvs mit barsel bliver færdig også der.. Så hvis jeg afmelde mig til mit gamle uddannelse nu, stopper det mit SU? Mit nye uddannelse begynde i midten af oktober så hvis jeg tilmelde der få jeg SU i oktober måneder? Hvad kan jeg gøre så jeg få SU i oktober?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-07 10:59

Rasha01.... Du skal kontakte din nuværende studievejleder, så hjælper vedkommende dig igang med su'en på den nye udddannelse

Tillykke med babyen og uddannelse

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 27-09-07 23:21

Tak for svaret Nordsted1.