/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows explorer lukker ned
Fra : andreasf
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 26-09-07 19:20

Jeg har nogen problemer med nogen AVI-filer jeg har liggende på et digitalkamera (IXUS 800IS).

1) Når jeg forsøger at importere dem via Adobe elements lukker programmet ned. Irriterende

2) Når jeg så forsøger at trække dem over i en mappe på skrivebordet, så sker der det, at når man åbner mappen lukker skrivebordet helt ned. De aktive programmer kører fortsat, men selve skrivebordet lukkes.

3) Det værste er, at jeg ved en fejl er kommet til at lægge en af filerne i min billeder-mappe under dokumenter. Dvs. at en af min PC's vigtigste mapper er utilgængelig, idet skrivebordet lukker ned, hvis jeg forsøger at åbne mappen.

Kan nogen hjælpe mig med dette problem? Er det et problem med en programinstallation eller hvad?

mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-07 19:40

I 'fejlsikret tilstand' (= Tryk F8 ved opstart) kan du prøve at rydde op i din registreringsdatabase med dette program:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 26-09-07 20:01

Det hjalp ikke med Regcleaner? Hvorfor skulle det gøres i fejlsikret tilstand?

mvh

Accepteret svar
Fra : aZiX

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-07 21:09

går ikke ud fra at du kan huske navnet på den fil fra kameraet som ligger i dokumenter..

men prøv dette
i mappen tilbehør ligger kommandopromt det program åbne du her skriver du cd dokumenter du står nu i mappen dokumenter. her skriver du dir *.* du får nu en liste over hvilke filer og mapper<DIR> som ligger mappen dokumenter.
find filen

når filen er fundet skriver du del xxxx.xxx X er filnavn.type

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 26-09-07 21:30

Ja, det fik fjernet filen, så jeg igen kan bruge mappen billeder. Tak for det!

Men problemet med, at skrivebordet lukker ned når jeg åbner en mappe med videoer fra digitalkameraet eksisterer jo stadigvæk. Nogen bud på en løsning?

mvh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-07 16:35

Prøv at finde nøglen
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}
i registreringsdatabasen og slet den
start>kør>regedit
husk BACKUP

mvh

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 27-09-07 20:27

Jeg fandt nøglen og slettede den. Det havde dog ingen effekt på mit problem, så jeg har reetableret den igen.

Andre bud?

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 27-09-07 21:09

Nå, jeg fik løst det selv ved at af- og geninstallere Windows Media Player

mvh

Godkendelse af svar
Fra : andreasf

Dato : 27-09-07 21:10

Tak for svaret aZiX.