/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kabel fra skærm til computer
Fra : axelbjarne
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 26-09-07 17:58

Hvad hedder kablet der kommer fra en gammel skærm og skal sættes i computeren for at skærmen virker.

mvh.
axelbjarne

PS.: Jeg tænker på, hvad skulle jeg havde gjort uden jer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:00

Citat
Hvad hedder kablet der kommer fra en gammel skærm og skal sættes i computeren

Det sidder på skærmen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:00

Skærmkabel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:02
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:03
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-07 18:11

Det er til en Amitech skærm, og den er ikke ny. I den ende som sidder i selve skærmen (indenfor)når skallen er taget af.
er det bare et plasticstik.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-07 18:14

Ellers må jeg tage det med ind i en forretning, så de kan se hvordan det skal se ud....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:29

Det er IKKE meningen man skal skille skærmen ad for at sætte kabel i

Så det er et job for en tekniker

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-07 18:33

Ja, men jeg skulle have været elektriker i stedet for grafiker...jeg har altid interesseret mig for det tekniske. Jeg har nogle gode diskussioner med elektronik ingeniører. Fik lov at gå på eletrikerforskole, men da var jeg godt oppe i årene, så der var ingen grund til at tage en sådan uddannelse for så at gå på efterløn, hvad jeg gjorde i juli måned.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 26-09-07 18:41

Hmm!!
Hvis der allerede sidder en "fast" ledning i skærmen
og stikket der skal ind i computeren bare ikke passer
kan du spørge i foretningen om de har en adapter
fra de gamle stik til de nye (hvis de da findes)
ellers må du klunse et meget gammelt grafikkort
eller gratis få en skærm fra en der har skiftet til fladskærm.
prøv Den Blå Avis eller sådan noget.
Per

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-07 18:53

Du kan jo købe et forlængerkabel til skærmen og pille det ene stik af......

Så står du med et bundt ledninger der "bare" skal i de rigtige huller.....

Så det kræver en teknisk manual til skærmen at vide HVAD der er HVAD.....

Men så får du da afprøvet dine færdigheder

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-07 18:56

Nu ved jeg tilfældigvis, at farver skal passe...med det stik, der var i forvejen. Det er altid farverne på ledninger der bestemmer hvor de skal sidde...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-07 18:56

Tak for svaret refi. Og alt det andet....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:59

Selv tak....

Og god arbejdslyst....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-09-07 19:09

http://www.alle-kabler.dk/
måske kan du se det her

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 26-09-07 19:12

Hej axelbjarne
Stol ikke på farverne
2 ellers ens kabler fra 2 forskellige producenter
har næsten garanteret ikke de samme farver.
Du smadrer bare dit grafikkort.