/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bluescreen of death
Fra : epidedymittis
Vist : 639 gange
162 point
Dato : 26-09-07 16:29

Hej!

Jeg har købt en bærbar computer med VISTA.

HVER gang skidtet starter kommer der en "Bluescreen of death" - og computeren genstarter.

Når den så er genstartet fungerer alt perfekt.

Er der nogen der har en løsning på dette problem?

Det er en anelse irriterende at skulle vente på at computeren starter to gange.

Tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 16:36

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

havde vi ikke en aftale om at du ville søge hjælp rette sted

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-07 16:41

"Bluescreen of death" er det ikke en form for epidedymittis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 16:44

http://www.helgec.dk/bsod.html helgec har en rigtig god vejledning du kan følge - kig lige på den selvom du ikke er gået helt i sort endnu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 16:48

btw hvilket grafikkort bruger du ???

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-09-07 16:51

Det er bare så uoverskueligt miritdk, at skulle finde alle mulige logs...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 16:54

hvilke logs taler du om ? (sorry men tråden viser jo lidt af hvert)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 16:55

kan du gendanne systemet til før problemet opstod ???

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-09-07 17:09

Jeg bruger et Radeon Xpress 1100 vistnok.

Den har gjort det fra dag 1!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 17:36

hvis den har gjort det fra day 1 - hvorfor i himlens navn - nænænæ det vil jeg slet ikke sige

Har du overvejet at genindlæse ???

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-09-07 18:56

Genindlæse?

Jeg overvejede godt at stikke ned og bytte lortet, men jeg ku simpelthen ikke overskue det!

Skaden er heller ikke så slem, bare halvirriterende!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 19:26

du har vel fået recovery/genindlæsning cd´er/dvd´er med ?? Eller recoveryen ligger på din maskine.

Hvilken maskine er det ???

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-09-07 20:09

Det er en packard bell.

Jo, jeg fik vist en recoveryCD/dvd med... Jeg prøver lige at finde den.. Men så bliver alt mit bras, der ligger på computeren nu, slettet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 20:13

du kan jo vælge at brænde dit bras ud - eller nøjes med at køre recovery uden at slette dokumenterne - det spørger den om - men du skal igang med at opdatere bagefter

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-09-07 20:15

Det skal jeg lige ta' mig sammen til før jeg gider!!

Jeg har fundet DVD'en nu, så prøver jeg imorgen.

Tak for hjælpen foreløbigt.
Go aften.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-07 20:16

rigtig god "fornøjelse"

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-10-07 12:21

Så er den gal igen/stadig!

Jeg har geninstalleret det hele, men computeren laver stadig nummeret med at genstarte.

Jeg tænkte: "Skide være med det, det overlever jeg nok."

MEN da jeg tændte computeren idag, kom der en BIOS (måske?) menu op, hvor jeg kunne vælge ESC for instillinger, og F1 for at fortsætte som om intet var sket. Jeg trykkede F1, og da den nåede til windows, var klokkeslet og dato nulstillet...

Hva sker der??
Kan jeg gøre ET ELLER ANDET i den BIOS menu?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 162 point
Dato : 02-10-07 22:08

ikke for noget - de skrev du havde lyst til at kyle maskinen i hovedet på forhandleren på et tidspunkt - er den så ny at du egentlig ligger under garantien og kan få dem til at gøre noget ved det ??? Hvis en maskine skaber sig efter en recovery - så er der filene noget galt !

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-10-07 18:38

Ja, okay..

Jeg bliver nok nødt til det at aflevere lortet!

Tak For hjælpen miritdk

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-10-07 18:38

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-10-07 18:58

velbekomme - hmm men for hvad ??? - held og lykke med maskinen - prøv at få dem til at overveje at give dig en ny - visse af dem har jo fabrikations fejl

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 06-10-07 00:51

For at forsøge at hjælpe sgu da!