/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
kan ikke lave undertekster
Fra : mikkidk
Vist : 2222 gange
80 point
Dato : 26-09-07 15:45

Hvordan laver jeg undertekster på en film? Jeg har andetsteds fået en halvåndet forklaring på noget med convertxtodvd og noget med en mappe med både filmfil og tekstfil - men det hjalp ikke en dyt. Er der en her som kan forklare mig fra a - z, hvordan man gør?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 15:52
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 15:53
Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 26-09-07 17:49

Refi: Forstår ikke lige meningen med dit link til opensub????
Ang. piratgruppens site, så har jeg skam forsøgt mig med deres elendigt viste anvisning. Det medførte at min pc faktisk var ved at gå i smadder. Så det skal jeg ikke nyde mere af - bortset fra, at jeg heller ikke fattede forfatterens forklaring.
Men ellers tak for dit svar :)

Der må sgu da være en der ved, hvordan man gør?
Jeg er kommet så langt, så når jeg lægger film og tekst i en mappe, kan jeg afspille med undertekst med min wmp. Men hvordan brænder jeg den over på en dvd - med tekst?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:08

Med dit brænderprogram.....

Hvad bruger du....

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 26-09-07 18:29

jeg har convertxtodvd.

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 26-09-07 18:32

Har også Nero

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 18:40
Kommentar
Fra : tararam

Dato : 26-09-07 20:22

Mener du at du vil lave egne udertekster til egne filmoptagelser ?
For så skal du bruge en movie editor som Pineacle eller Magix Movie

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 26-09-07 21:35

tararam: Nej, det er downloadede undertekster til en film jeg har backuppet på min pc, som kun var på originalsprog (tysk).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 21:44

Så gør du bare som der står i manualen......

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 26-09-07 23:32

Refi: Forsøgte mig som der står i manualen....... flyttede filen over i brænderen. Ved subtitles i programmet står der extern subtext (noget i den stil), jeg konverterede og brændet og....... der skete ikke en skid. Stadigvæk kun filmen :(

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 26-09-07 23:33

I manualen kommer der et kapitel, hvor der står, hvis ikke.... så gør du det, men hvis så..... så gør du det noget andet.
Er der ikke et eller andet sted på nettet, hvor der KLART står, hvad man skal gøre???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 80 point
Dato : 27-09-07 10:29

Bedre manual end programmets egen finder du nok ikke......

Dine undertekster er måske ikke de rigtige......

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 27-09-07 20:24

Refi. Fandt ud af fejlen. Var ret enkel. Skal jo lige huske at vælge undertekster, når jeg afspiller den :)
Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : mikkidk

Dato : 27-09-07 20:25

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-07 20:29

Selv tak....