/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstern harddisk til MSI bundk
Fra : axelbjarne
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 26-09-07 15:19

Kan en ekstern Seagate harddisk på 250 GB kører på MSI bundkort PM8M3 som tilsluttes via USB stikket? For jeg oplever nogle fejlmeldinger, når jeg prøver at installere Windows XP professionel på det.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 15:41

Prøver du at installere et styresystem på en USB-disk ?????????

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-07 15:44

Den skal kunne boote fra USB.
Der skal muligvis ligge en henvisning på en indbygget HD (bootmanager)
Den eksterne HD skal have en primær partition som XP lægges på.

Jeg har ikke prøvet det selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-07 15:50

Citat
kører på MSI bundkort PM8M3 som tilsluttes via USB stikket

For det er vel ikke bundkortet du tilslutter USB....

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-07 16:01

Tak for svaret e.c.

Jeg har fået styresystemet og alle programmer kopieret over på USB harddisken via Paragon Harddisk Manager.

mvh.
axelbjarne

PS.: Det er også første gang jeg prøver det....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 16:10

Den harddisk partition skal være boot = yes