/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sletning af Windows
Fra : Nul7
Vist : 557 gange
40 point
Dato : 25-09-07 13:41

Hej jeg er ny Vista bruger. Har instaleret den flere gange, med det resultat, at nu har jeg en Windows mappe i C: drevet og Windows old, oo,oo1 osv.
Kan jeg slette dem uden videre?
Hvad hvis jeg sletter den forkerte, kan jeg så opstarte på ny?
v.h. Nul7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 13:48

Citat
Kan jeg slette dem uden videre?

Det vil skabe rod....

Installer din Vista atter engang men lav en NYINSTALLATION.....

Dvs en formatering af din Harddisk.....

Husk lige at gemme alt det der skal gemmes inden....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-09-07 13:48

Hvad har du til installationen:

Vista CD
Drivere til din comp (utility / motherboard)

recovery CD

Hvad er det for en comp.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-09-07 15:57

Svar til e.c.

Jeg har en Vista dvd disk, (Home premium)har fået den af Packard bell, (Ixtreme dual core) jeg tror det er en OEM (89578-OEM-731806302744) (men ved opgraderingen kunne den kun installeres i fuld version.
Hej og tak for din opmærksomhed

Nul7

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-09-07 16:01

Spørgsmål til refi.
Spørgsmålet er om min Wista udgave kan starte op fra bunden, (jeg har jo ingen boot-disk)
(Vista udgave: 89578-OEM-731806302744)
Kan jeg selv som mindre vidende klare dette?

Hej og tak Nul7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 16:12

Citat
men ved opgraderingen kunne den kun installeres i fuld version.

Ja - det er en fuldversion....

En del råder folk til at ændre i bios så DVD-drev er første boot, men det er normalt IKKE nødvændigt...

Den sørger selv for genstart osv....

Citat
(jeg har jo ingen boot-disk)

Jo - den er bootbar...

Citat
Kan jeg selv som mindre vidende klare dette?

Går ud fra du er over 10 år - så det skulle ikke være noget problem - bare LÆS hvad der står på skærmen.....

Men husk lige at du måske skal bruge en utility/motherboard CD - medmindre den OGSÅ ligger på DVDen.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-09-07 17:27

Prøv lige at lægge din Vista CD i skuffen og genstart din comp.
Hold øje med skærmen om der kommer noget om at starte/boote og truk så på en tast.

Hvis den så kommer så langt som til skulle installere så stop og lad høre hvad den skriver

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-07 22:45

Citat
Spørgsmål til refi.
Spørgsmålet er om min Wista udgave kan starte op fra bunden, (jeg har jo ingen boot-disk)
(Vista udgave: 89578-OEM-731806302744)
Kan jeg selv som mindre vidende klare dette
? '

TAKKER__________

FØRST VILLE JEG TAGE EN SNAK MED E.C
OM HVORDAN DU TAGER EN BACKUP AF DIN DISK / SYSTEM
Smid ham en PM_______og han hjælper dig... tror jeg )?

ELLERS

DU KAN ROLGT SLETTE de mapper
du efterhånden har oprettet under drev C:/
Da det er dine GAMLE // VISTA´ ER du har overskrevet
OG IKKE LAVET ANDET END EN REP / eller andet, hvor du beholder
dine ''gamle'' filer.
De fylder og er til besvær.

MEN KAN SÅ IKKE FORSTÅ___ HVORFOR DU HAR FLERE
AF DEM, NÅR DU IKKE HAR EN SYSTEM DISK ?????

MEN___________

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-07 22:47

Citat
Har instaleret den flere gange

Så er det bare UD med skidtet__________
Du har IKKE FORMATERET din disk,
og installere forfra___igen og igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-07 16:33

Nul7 (J. Bond) I stedet for at hæve point - så deltag i din egen tråd og svar på spørgsmål, så er det nemmere at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-09-07 16:38

Til e.c
Når jeg gør som du skriver starter op med Vita DVD, melder den boot fra dvd, herefter indlæses filerne, kommer frem med flot windows skæem hvor jeg kan vælge sprog, herefter spørger den om jeg vil instalere, - jeg stoppede her.
Citat
Til refi, tak for din tillid, du kan gange med 7.
Citat
mit egenlige spørgsmål gik ud på om jeg kan opstarte på ny, hvis jeg kokser så meget at den, som man siger går i sort, ikke vil genstarte.
hej. nul7

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 40 point
Dato : 26-09-07 17:04

Citat
Til refi, tak for din tillid, du kan gange med 7.

Sorry

Citat
mit egenlige spørgsmål gik ud på om jeg kan opstarte på ny, hvis jeg kokser så meget at den, som man siger går i sort, ikke vil genstarte

Kort og godt - JA...

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 26-09-07 17:15

Hej jeg er ny Vista bruger. Har instaleret den flere gange, med det resultat, at nu har jeg en Windows mappe i C: drevet og Windows old, oo,oo1 osv.
Kan jeg slette dem uden videre?

JA

Hvad hvis jeg sletter den forkerte, kan jeg så opstarte på ny?

JA

Per

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 26-09-07 17:44

Tak for svaret refi.