/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Finde slettet fil
Fra : zxcvbnm1
Vist : 498 gange
50 point
Dato : 25-09-07 13:33

Min søn har (desværre) slettet en fil, der ikke lige skulle have været slettet.
Han har også slettet den fra skraldespanden, så hvad gør vi nu. Han kører Windows Vista UK-versionen.
Jeg har forsøgt mig med PC Inspector File Recovery, men kan ikke rigtig få det til at makke ret.
Den fil, der er slettet er et regneark, hvor vi kender det oprindelige navn.

mvh
René

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-09-07 13:33

Hvor meget aktivitet har der været på computeren siden den er slettet?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-09-07 13:39

Nu vil jeg i øvrigt være bagklog og sige: Backup backup og atter backup.

Virker måske dumt når man sidder og kopierer over til en ekstern backup harddisk.
Men kan virkelig redde en hvis det går galt.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 25-09-07 14:31

hvis du kender navnet på filen så forsøg den helt enkle måde - gå i start og søg - søg på alle filer og mapper og derefter dokumenter (brug de avancerede søgemuligheder der fremgår under pilene) - det KAN jo være så heldigt at den trods alt ligger der

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 25-09-07 15:14

Tak for svaret miritdk. Det lykkedes at finde filen i et recoveryindex.

Med venlig hilsen

René

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-07 15:15

det var godt