/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problemer med Norton.
Fra : epidedymittis
Vist : 611 gange
167 point
Dato : 24-09-07 14:47

Hej!
Jeg får beskeden: "0 dage tilbage af dit produkt" Jeg har købt en ny computer med tilhørende Norton Internet Security for ca. én måned siden. Norton burde vel vare et år, som jeg har forstået det?
Den lille gule Norton-knap, nede i højre hjørne er blevet rød. Den plejer at være grøn. Når jeg klikker på den, kan jeg se, at det er punktet "Indgående firewall" der er problemet. Alle andre punkter ser ud til at virke som de skal.

Er der nogen der har en løsning på dette problem?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 177 point
Dato : 24-09-07 14:53

nøøøh - det er mere almindeligt at der ligger en måneds appetitvækker og lurer så du skal slippe nogen skillinger

afinstaller den og brug for eks avast i stedet ville være mit råd

http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

avast finder du her - rul lidt ned for dansk version:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

skulle jeg ikke have ret i min formodning om en preinstalleret version der er udløbet så vil jeg anbefale dig at oprette dig som bruger her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

følge vejledningen her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

og så lægge logsene ind i kategorien hijackthis

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-09-07 14:57

Nejnej.

Ingen preinstalleret version.

Jeg har købt lortet som pakke, ved siden af computeren, så den er go nok.

Der har også tidligere stået, at der var over 300 dage tilbage, men det gør der ikke længere!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-07 14:59

så få da eksperterne til at kigge på det hos malwarecheck

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-09-07 15:10

Jeg fik eksperterne hos Norton til at kigge på det. Jeg prøvede en live-chat, og det viste sig, at det var noget med opdatering af serveren, eller noget i den stil. Manden (Svensker, i øvrigt) gav mig 30 dage ekstra, for at opdatere serveren, og nu ser alt ud til at virke fint.

Tak for dit forsøg alligevel Miritdk

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-09-07 15:19

Tak for svaret miritdk.

Det kan helt sikkert bruges, når/hvis jeg engang bliver træt af/oplever flere problemer med Norton.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-07 15:22

ring igen - så får du måske endu 30 dage ekstra

malwarecheck.dk kan altid bruges

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-09-07 15:24

Jeg ringede nu ikke. Der stod på hjemmesiden, at det var hurtigere at chatte, så det prøvede jeg.

Jeg ventede godt nok 30 minutter eller noget i den stil, men så længe mit problem blev løst er jeg glad!