/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Vectra HJÆLP
Fra : vivib
Vist : 1529 gange
33 point
Dato : 23-09-07 16:58

Hvor stort et batteri skal en Opel Vectra 1,8i køre med, jeg mangler en manuel på dansk og derfor er meget usikker.

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 43 point
Dato : 23-09-07 17:11

hvad type vectra er det er det en a b eller c? model

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 23-09-07 17:19

Den er fra 1992

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-09-07 17:39

hvordan kan man find typen A, B, eller C?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-09-07 17:49

Du kan køre med alle 60 AH (Eller mere)batterier, der har en rimelig startstrøm, du går aldrig fejl af Bosch eller varta
http://www.varta-automotive.dk.mig.varta-automotive.de/
Tit kan du købe dem i Bilka osv.
Men du skal lige for en sikkerheds skyld tegne ned hvor stort det kan være i din batteriholder h b l
og tegne ned hvor plus og minus sidder, da der er 2 modeller en hvor plus sidder til højre og en hvor den sidder til venstre, og får du fat i den forkerte, kan plus og minus kablerne ikke nå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-09-07 17:51

Hvis du vil købe batteriet i en billig "tag selv butik", så tag de ydre mål, og forvis du om hvordan + og - pol er vendt, så kan du roligt vælge dette batteri, og det er sandsynligt at det er et 60 amp., det er det mest anvendte.
Hvis du vil købe ved forhandler, så er der slet ingen problem, - så ved de straks hvad for et batteri du skal have.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 23-09-07 17:52

Vectra A - 1989 - 1995
B - 1996 - 1999
B - 1999
C - 2002

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-09-07 17:53

DET ER BEDSTE LØSNING AT TAGER DIN STEL NUMMER TIL OPEL FORHANDLER ELLER VÆRKSTED SÅ DE KAN FORTÆL DIG AT HVILKEN SLAGS BARRI DU SKAL BRUG FOR.
FORSÆT GOD SØNDAG.
MVH

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-09-07 18:51

Du kan såmænd også køre forbi Harald Nyborg eller Jem & Fix.
Dels kan du se hvad de har, og så er det bare , at sammenligne med det, der sidder i bilen.
Dels har de lister (ialtfald nogle steder ) og der er garanti på, så bare klem på ....

Godkendelse af svar
Fra : vivib

Dato : 23-09-07 19:57

Tak for svaret thyfoon.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-09-07 20:52

Jeg har en Vectra A 1995. Jeg kører på 60amp købt hos Harald Nyborg. Husk det skal være de mindre typer og ikke alt for høje, da hjelmen så ikke kan lukke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-09-07 22:58

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-09-07 23:26

Kommentar
Fra : pallebhansen