/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Er amager en ø?
Fra : Sygate
Vist : 1086 gange
53 point
Dato : 23-09-07 00:28

Er Amager en ø?
Hvad med Christianshavn? Er det en del af amager, eller er det adskilt fra amager?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 00:33

ja
amager er en ø og chr.havn en del af amager

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-07 00:41

Ja, Amager er en ø.

Christianshavn er en del af amager

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 63 point
Dato : 23-09-07 00:43
Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 23-09-07 01:16

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-07 12:21

Nu vil jeg som gammel Christianshavner lige opponere! Christianshavn er ikke en del af Amager! Christianshavn er en kunstig ø bygget af Chr. d. 4. Dele af den er godt nok anlagt på Amager men langt størstedelen er bygget på pælefundamenter og udfyldninger. Den er osse en del af KBH's forsvarsværker og ligger da osse bag voldene! Så kald aldrig en indfødt christianshaver for en "amarikaner" hvis du vil undgå den berømte christianshavnerskalle!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-09-07 13:08

Christianshavn er ganske rigtigt ikke en del af amager

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 23-09-07 22:21

Se det var det jeg havde hørt noget om.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-09-07 10:25

Citat
Christianshavn er ikke en del af Amager!

Uanset hvordan Chr.Havn er blevet til, er den landfast med Amager visse steder ,( kunne jeg se på et kort), og så er det altså en del af Amager.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-07 12:58

Den er brofast eller digefast til Amager, så man kan jo lige så godt sige at Sverige er en del af Amager via øresundsbroen! Hvis du kigger på et kort vil du kunne se voldgraven der ligger mellem Christianshavn og Amager.
Rømø er jo heller ikke en del af Jylland bare fordi der er bygget en vej henover diget eller huh?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-09-07 15:39

Som opvokset både på Amar og Christianshavn tror jeg nok jeg ved hvad jeg taler om

Christianshavn er et område der er opfyldt under Chr den fjerde og bygget på pæle og afgrænses enten af voldene eller af havnen.

Der er aldrig en Christianshavner der har påstået at han boede på Amar eller omvendt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-09-07 12:57

Dova er jo jyde så det sir sig selv. Hun har garanteret aldrig været i københavnstrup