/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
valg af grafikkort
Fra : jesperrh
Vist : 638 gange
20 point
Dato : 22-09-07 21:00

Jeg står og skal samle en ny computer... jeg kører på nuværende tidspunkt SLI med 2 geforce 6600GT og er tilfreds med sli, men er det bedre?

Har disse i tankerne:

2 x Geforce 8800GTS 640mb

eller

Geforce 8800 ULTRA

Hvilket setup ville være det bedtse? spiller rimeligt meget, og også krævende spil, og da prisen på de to setups er i samme prisleje, ville jeg høre om der er nogle der kan komme med det bedste, rent performance mæssigt.

Har valgt et bundkort med 2 x PCI-32.

takker.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 22-09-07 23:14

Absolut til dit brug skal du vælge 2 x Geforce 8800GTS 640mb - så er du sej!

Per

Kommentar
Fra : airdrac

Dato : 24-09-07 13:14

som regel er det bedst med et enkelt stort grafikkort i stedet for to mindre, da de to bliver nødt til at "snakke" indbyrdes hele tiden for at fordele grafikopgaverne, hvorimod et stort styrer det hele selv, uden at skulle bruge hukommelse til at sende oplysninger om hvad det foretager sig til et andet grafikkort. så til spil vil jeg mene at et 8800 ultra er bedst ( da der ikke vil være nogen forsinkelse på), men til grafisk design o.lign er den anden opsætning bedst, da det der er vigtigere at kunne håndtere store mængder data, end at det sker inden for få milisekunder.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 25-09-07 13:58

HUsk at det skal sidde i et citat: Har valgt et bundkort med 2 x PCI-32. - så det er ikke korrekt airdrac med dine "regler" du må læse på lektien om dobbelte CPUer og Grafikkort m.v..

Så bedre argumenter og dokumentatio efterlyses vedr. dine regler.

Der vælges 2 x Geforce 8800GTS 640mb - hvis man er klog mand og ikke pi...... mod vinden.

Per

Kommentar
Fra : airdrac

Dato : 25-09-07 14:05

jeg taler af erfaring, har prøvet begge dele, og det virker bare bedre med et stort frem for to små.. that's it

Kommentar
Fra : airdrac

Dato : 25-09-07 14:28

ps. jeg har fået det forklaret, da jeg konsulterede en af mine venner der lever af at bygge computere, med nogenlunde det samme spørgsmål som her. det er selvfølgelig muligt at han har taget fejl, men jeg vil mene at det ret sandsynligt at han har ret, da han trods alt lever af det. og hvis det forrige post virker fornærmet, så var jeg lige syrlig af andre grunde da jeg skrev det.

v.h. Airdrac

Accepteret svar
Fra : pjakobsen

Modtaget 20 point
Dato : 25-09-07 17:41

Helt OK - alle kan tage fejl eller drage forkerte "fakta" - ofte ved at overse ting i sin iver med at udbrede sin viden om enkeltstående egne erfaringer - f.eks. konkret at overse HD, RAM, CPU, bundkort type m.v.. plus software. Alt er også OK - det giver god lærdom - hvis det ikke får lov til at stå imodsagt!

Og ja! Vi er mange der lever af denne branche og nogle ved mere end andre.

Men mon ikke denne "chat" er under det niveau - som jesperrh havde forestillet sig.

Derfor kære airdrac får du det sidste ord, da jeg ikke beflitter mig med sligt imod mit fag.

Håber blot jesperrh vælger det rigtige kort og bliver super tilfreds - held og lykke med projektet!

Venlig Hilsen
Per

Godkendelse af svar
Fra : jesperrh

Dato : 26-09-07 23:10

Tak for svaret pjakobsen.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 26-09-07 23:43

Vel bekomme jesperrh - og god vind med dit byggeproject.

VH
Per