/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skoda octavia 1,6 fsi
Fra : bpedersen
Vist : 2778 gange
100 point
Dato : 22-09-07 19:31

Jeg er nu gået lidt fra a finde en otavia eller fabia tdi.
Jeg har i stedet fundet en skoda octavia 1,6 fsi fra 2005 der har kørt 155.ooo km.
Den er til en pris af 178.000 kr Er det for dyrt?
Hvis det bliver den, så skal den købes i en ren handel (jeg har ingen bil at bytte med), er der noget rabat at hente?
Der skulle være en rimlig god benzin ca 14-15 km pr litter
Er der nogen der har erfaring med denne bil.?
Jeg har fået at vide at der ingen tandrem er i bilen, den er erstattet med kædetræk, hvor når skal den skiftes?

Med venlig hilsen Brian

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-09-07 21:59

Prøv at søge på bilbasen og lignende sider, og sammenlign priserne.
Det er en god fordel at ikke skulle give en brugtbil i bytte. Og ang. kædetrækket fremfor remtrækket, - så har den ikke noget skifteinterval, men begynder den at larme er det på tide at skifte.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 22-09-07 22:31

www.bilbasen.dk vil hjælpe med at finde vurdering på priser af biler. Tandrem skulle være mere lydløs end kædetræk - derfor foretrækker de fleste nok dette.

PER

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 23-09-07 00:06

Okay, jeg søger stadig en er ved lidt om modellen. Skulle der ikke være mange gode kilometer i sådan en bil endnu?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-09-07 03:56

Jeg mener 1,6 er for lidt til så stor en vogn. Der skal "røres lidt mere i gryden", da den kræver lidt flere omdrejninger end en større motor.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 23-09-07 12:17

Den har jo 115 hk og ikke 101 som de gamle 1,6 motor

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-07 23:08

Du skal se på momentkurven, hvor tidligt yder motoren et brugbart moment?
Hvis de 115 hk først optræder ved 5000rpm eller derover, skal du hele tiden op nær det røde felt, og for nogen ødelægger det lidt af køreglæden.
Vi kører citroen. Konen en ZX 1.6i, der på papiret har lige så mange kræfter som min tidligere BX 19, der var noget tungere. Sagen er bare, at den skal have flere tæsk, og alligevel føles den langsommere og mere larmende.
En større motor giver en mere afslappet kørsel, og i øvrigt også en bedre økonomi, hvis man altså ikke bruger kræfterne til, at køre hurtigere, men blødere.
(Jeg må tilstå, at jeg kører betydeligt pænere og mere afslappet i min nuværende, der har et noget større moment)

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 25-09-07 19:21

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-09-07 02:06

selv tak, bpedersen, jeg håber det gav dig lidt ideer.