/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Flere Telefonstik i huset
Fra : Brian1979
Vist : 5593 gange
20 point
Dato : 22-09-07 11:21

Hej allesammen jeg har fået adsl i mit hus og det køre fint.

Det problem jeg har, er at jeg ikke helt ved hvordan man forbinder
flere telefonstik i huset, på en professionel måde (pæn måde).
Der er ingen problemmer med at lave mit telefonstik i kontoret om, til et andet slags
for jeg kan let komme til både på loftet og i væggen, da kontoret støder op til udstuen
og den er ikke beklædt med plader endnu.

telefonkablet der kommer ude fra huset, køre direkte ind til kontoret hvor adsl'en
er tilsluttet.(det er med to leder)
jeg har lavt klar til et telefonstik i soveværelset og så skal jeg også have installeret alarm
i huset, som der også skal være tilsluttet et telefonstik til, det skal være i bryggerset.
jeg har læst meget på denne side men, de link der er sat ind af jer brugere hvor i
har tegnet og fortalt hvad man skal bruge, virker desværre ikke
mere... håber at i vil hjælpe mig
Mvh.
Brian.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-09-07 11:28

Har du overvejet at bruge trådløse telefoner i stedet for?

Så skal diu slet ikke trække kabler. Du har blot en base station på kontoret.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-09-07 11:31

hej
du skriver alarm i tlf.stik jeg går ud fra den skal gå til en alam central
hvis den skal du have et 5 polet stik hvor du trække tlf ledning til da den skal være
første led derefter trækker du ledning til de andre stik i huset jeg har selv haft det
f...... besvær men sådant er det vil du vide mere så spørg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-09-07 11:45

Du har to muligheder.

1. Benytte kombifilter i hvert vægudtag.

2. Tilslutte telefonafgangen fra kombifilteret (ved ADSL tilslutningen) til resten af huset.
Det kræver dog at kombifilteret sidder i starten af telefonledningen der kommer ind i huset.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 22-09-07 12:00

Taler du om tlf. stik el. ADSL forbindelse

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-07 12:36

Var det ikke bare lidt lettere med trådløse telefoner?
http://www.pricerunner.dk/s/10/sammenlign-Traadloes-telefon-priser
man kan få dem med op til flere "rør" + man kan købe ekstra. Har selv 2 og det er rigeligt til os, men kender et par venner der har 4.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-07 12:37

Er det net (PC) stik... ja så kan det også fås som trådløst. Henvend dig til din udbyder

Kommentar
Fra : Brian1979

Dato : 22-09-07 13:17

Hej allesammen.

tak for den hurtige respons jeg havde et ekstra kombifilter fra min gamle adsl opkobling
og den satte jeg til i stikket i soveværlset og det virkede
det er ikke ligefrem den pæneste løsning så jeg tænkte på om der ikke er en anden løsning
uden den ekstraklods på?

telefonkablet i soveværlset og i kontoret er sat sammen undenfor med det der kommer udfra
men det kan sagtens laves om uden problemmer

alarmen skal ikke køre til nogen central den kan ringe til fire nr. og kan fortælle hvad der har udløst den
den er magen til den de har hos www.alarmforum.dk

jeg har læst lidt om det der kap-stikket er det noget jeg skal montere nu når jeg skal have sat alarm i huset?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-09-07 13:33

hej
jo det er der men så skal du have et seperat filtersom sidder før dine tlf stik
tror ikke det kan købes seperat
men du kan sende et privat indæg til mig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-09-07 13:39

Hos mig sidder der kombistik på ledningen udefra og derfra har jeg koblet fra tlf-udgangen på kombistikket videre rundt i huset med alm. vægudtag.

Kommentar
Fra : Brian1979

Dato : 22-09-07 13:45

jeg tænkte også på at man måske skulle lave et ekstra stik over telefonstikket i kontoret
hvor jeg så monteret en telefon ledning efter kombifilteret og ind i det andet stik over det
hvor der så inde i telefondåsen køre to telefon ledninger en til soveværlset og en til alarmen
men jeg ville helst undgå så mange koblinger udefra væggen

Kommentar
Fra : Brian1979

Dato : 22-09-07 13:55

er det kombistik et man kan købe frit på nettet eller skal det være en fra f.eks tdc
som skal komme og indstallere det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-09-07 13:57

Sådan er det lavet her:
http://peecee.dk/?id=69090

Der sidder et ekstra stik oveni til en telf i nærheden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-09-07 14:01

Det købes hos TDC (og måske andre steder) og du monterer (sætter det i) selv.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-09-07 14:03
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-09-07 14:05

kompistik kan du købe ved tdc butik
men det er ikke altid det er nødvendig at bruge
prøv at sætte en tlf i et stik og den virker garenteret uden filter
fordi det anbefales er på grund der kan i nogle tilfælde kan være støj på linien

Kommentar
Fra : Brian1979

Dato : 22-09-07 14:12

hvis jeg sætter tlf. stikket direkte i stikket i soveværlset så ryger min internet forbindelse men jeg kan uden problemmer
bruge telefonen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-09-07 14:14

Du har to muligheder.

1. Benytte kombifilter i hver vægudtag.

2. Tilslutte telefonafgangen fra kombifilteret (ved ADSL tilslutningen) til resten af huset.
Det kræver dog at kombifilteret sidder i starten af telefonledningen der kommer ind i huset.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-09-07 14:28

hej
tjek lige din inistalation igennem tror din fejl ligger der
og tror ikke kompifilter kan klare mere end 2 stik

Kommentar
Fra : Brian1979

Dato : 22-09-07 14:58

min indstallation er tlf. kablet udefra er 4 ledet men bruger kun de to
på dem er der monteret to telefonledninger også med 4 leder men bruger de samme to farver som på det udefra så de er blevet Y koblet sammen.
jeg kan godt se at det er forkert for adsl'en ikke kan finde ud af det når jeg sætter tlf stikket i soveværlset uden kombifilter
men det virker det hele når jeg har kombifilter på.

jeg vil bare høre om man kan undgå at have kombifilter på
de to andre steder jeg skal have tlf stik
jeg ville bare mene at man kunne lave noget smart inden tlf ledningen kommer ud af væggen i kontoret og ind i kombifilteret
eller at man kunne sætte en anden dåse i væggen efter
adsl'en hvor man så har de to telefon opkoblinger ligesom i en switch/hub hvor der er en indgang
og flere udgange

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 20 point
Dato : 22-09-07 15:42

jo det kan du men så skal du have et filter som ikke følger med til "gør det selv løsning"
det er jo derfor det hedder gør det selv da der er et par ledninger mere der skal bruges
og det kan den alm.bruger som regel ikke finde ud af
men hvorfor ikke skippe alle tlf.stik og kun have et sammen med adsl og så trådløse tlf
er før foreslået det ser da pænere ud sådant har jeg (gene) jeg har 4 hådsæt det ringer
overalt og render forvirret hvor f..... er det nu, plus mobil ringer
forvirret hvem nej ikke jeg de ringer igen men ellers vis nr.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-09-07 16:17

Du kan ikke lave nogen afgrening inden inden kombifilteret.
Kombifilteret skal være det første punkt på telefonledningen.
Kombifilterets telefonafgang kan gå videre til resten af telefonerne i huset.
Det er måden hvis du ikke vil have kombifiltre ved alle telefonstikkene.

Kommentar
Fra : Brian1979

Dato : 22-09-07 16:34

tak for hjælpen allesammen!!!
jeg har trådløs telefon i kontoret og så skal jeg have en trådløs i sovværelset med base + en tlf i køkknet bare med oplader men det bliver ikke samme slags som den i kontoret for den fås ikke mere og den har været ret dyr og fungere perfekt og så skal jeg også have monteret den alarm med tlf stik.
det vil altså så sige at jeg skal snakke med tdc
min svigerfars genbo er forresten tdc medarbejder måske skulle jeg høre ham

Godkendelse af svar
Fra : Brian1979

Dato : 22-09-07 16:35

Tak for svaret 1133.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-09-07 17:25

ja ja da men tak
men du kan nok få et filter af mig
bare skriv et indlæg personligt