/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Engelske film
Fra : Jimmy17
Vist : 1369 gange
70 point
Dato : 21-09-07 20:54

Hey derude.

Jeg søger lidt efter nogen gode engelske film - hvor der er engelsk dialekt.
De sidste jeg har set er eksempelvis Evig Kærlighed og Keeping up the appearance.
( Hyacinth Bucket) Kan ikke lige huske dansk titel

Nogen, der har titel på andre gode film / små serier, der er på UK engelsk og som er værd at se.?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-09-07 21:31

Keeping up the appearance - Fint skal det være hedder den på dansk...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-09-07 21:34

Der er jo også en mulighed med: UPSTAIRS, DOWNSTAIRS

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-07 22:07

Eller måske Forsyte sagaen

http://www.imdb.com/title/tt0260615/

Eller måske Kriminalkommissær Barnaby, men der er dialekten nok ikke så udpræget?

Kommentar
Fra : hanspeter.jensen123

Dato : 21-09-07 22:42

Jeg syntes da du skulle tage at tjekke BBC Prime ud en aften. Der er ind i mellem nogle rimelige spase komedieserier. For eksempel kører der en der hedder "Celeb". Den er alletiders.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-09-07 23:55

køb en lidt større parabol til 28,2 Øst
så kan du tage over 200 frie engelske tv kanaler
bl a ca. 30 BBC kanaler og mange ITV kanaler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-07 08:45

haha nordsted1 og iah er der gået nostalg i jer ??

http://www.dr.dk/tjenester/programoversigten/w3c/epg.asp?seldate=0&seltime=1 prøv at kigge oversigterne igennem for engelske serier her

tv charlie kører en del engelske

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-09-07 18:25

Har lige set "this is England" der er godt nok en del arbejderklasse dialekt fra 80érne.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 22-09-07 19:11

Bend it like Beckham er en kanon Engelsk film om forskellige etniske eller sociale grupper, en ungdoms film eller familie film rettere.....gode forskellige accenter og dialekter, helt sikkert.

Kommentar
Fra : persson88

Dato : 25-09-07 22:41

Følg med i "Småbritannien" på ZULU

Accepteret svar
Fra : SweetTransvestite

Modtaget 70 point
Dato : 08-10-07 02:19

Det er lidt svært at anbefale noget, når man ikke rigtig ved hvilken genre du går efter, en britisk accent er jo ikke en genre i sig selv, og et meget vidt begreb.
Derfor ved jeg heller ikke om irske og skotske accenter gælder med, men i hvert fald har jeg et par film jeg i hvert fald selv synes vældig godt om:

"Wilbur begår selvmord" -Skotsk accent
"Inside I'm dancing" -irsk accent
Al stand-up med Eddie Izzard -adskillige britiske accenter
"Stolthed og fordom" (Pride and Predjudice) -Gammel engelsk accent
"Five Children and It" -børnefilm, men meget engelsk
Hvadsomhelst med Monty Python
"Dead Fish" -London-accent (for det meste)
"Trainspotting" -Skotsk accent
"Shaun of the dead" -Alm. engelsk accent

Jeg håber det har kunnet hjælpe...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-07 09:36

.

Kommentar
Fra : susdu

Dato : 14-10-07 14:05

Måske "Små og store synder" (Heartbeat) næsten hver nat på TV2.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 16-10-07 14:52

Tak for svaret SweetTransvestite.

Mange forslag fra dig.

Også stor tak til de andre.

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 18-10-07 22:57

Selv tak, jeg håber du kan lide dem...