/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha sting vil ikke starte
Fra : Rexonspix
Vist : 1760 gange
150 point
Dato : 21-09-07 18:34

Hejsa.
Min ven købte for et stykke tid siden den her sting: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=131835 , og fik af vide at stelforbindelsen bare skulle fikses, og så kunne den kører. Det fik han så gjort, men den ville ikke starte.
Så vi kiggede på den og fandt ud af der var meget skidt i karbuen, og gasspjældet satte sig fast.
Det fik vi så fixet, men den vil stadig ikke starte.
Tændrøret er olieret, og der lugter lidt af benzin ud af udstødningen, når vi træder på kickstarteren.
Der er også masser af gnist på tændrøret, og kan sagtens gniste langt.

Nogle der har nogle idéer til hvad problemet kan være?
-På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-09-07 21:11

Tjek at i ikke har byttet rundt på slangerne til vaccumbenzinhanen og karburatoren. Hvis i trækker slangen af karburatoren der går til svømmerhuset (Den tættest til indsugningen), så skal der kun komme en sjat benzin i den, hvergang i træder på kickstarteren.
Måske er den bare forslugt, og så længe der står en sjat benzin i krumtaphuset, så kommer der ikke liv i dyret:
Træk slangen af som ovenfor, og lad det løbe i en beholder, eller sæt en stjerneskruetrækker ind i slangen. Nu kan karburatoren ikke få mere benzin, skru tændrør af, og giv fuld gas, for at trække så meget luft igennem som muligt. Træd mindst 30 gange på kickstarteren, sæt så tændrør i, og se om den starter, prøv mindst 10 gange, derefter sættes benzinslangen på igen.
Hvis der stadig ikke er liv, så må membranen mellem karburator og motor mistænkes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 28-09-07 22:29

tag udstødningen af og prøv igen.
Ellers, så tjek kompressionen, toppakningen eller membranen.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 29-09-07 15:48

-Der er ikke byttet rundt på slangerne til vaccumbenzinhanen og karburatoren.
-Der kommer også benzin ud af slangen hvis den er taget af.
-Man kan sagtens mærke hvis man tager tændrøret af at der er nok kompressionen.

Så følgende ting skal vi lige have prøvet:
-Pallebhansens guide.
-Tjekke toppakningen.
-Tjekke membranen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-09-07 18:28

-Der kommer også benzin ud af slangen hvis den er taget af.
Så lukker vaccum-benzinhanen jo ikke, hvis det bliver ved med at løbe.

-Man kan sagtens mærke hvis man tager tændrøret af at der er nok kompressionen.
Ja, med en finger i hullet, men man kan da ellers mærke det med tændrør i og så bør kickstarter være "svær" at trykke ned.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-09-07 19:06

prøv evt. at starte den uden karburatoren på.
Træd på kickstarteren til tændrøret er tørt igen og giv den så en sjat benzin ned i studsen.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 14-10-07 11:33

Tak for jeres hjælp, men vi har opgivet den og solgt den.

Annuller spørgsmålet
Fra : Rexonspix

Dato : 14-10-07 11:34

Tak for jeres hjælp, men vi har opgivet den og solgt den.