/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Valg af dæk?
Fra : blendstrup
Vist : 1024 gange
100 point
Dato : 19-09-07 20:33

hej er der nogle der har et godt bud på støjsvage sommerdæk?
min Mazda 3 er fabriksmonteret monteret med Bridgestone Turanza ER.300. 205/55R16V
de har kørt 25000 km og er slidt på hæl & tå, så de larmer utroligt meget,
bilen er blevet styrtøjs udmålt.
Jeg påtænker at købe nye Michelin Dæk?
Men er i tvivl hvad type/mærke jeg skal købe for at få det bedste og mest støjsvage og holdbare dæk
Er der en der har et kvalificeret bud?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-09-07 21:39

På min nuværende kører jeg "ContinentalEcoContakt CP", og har fået at vide af et anerkendt dækmonteringsfirma, at der er meget komfort i disse, - men jeg kan supplere med at der tilmed er mange kilometer i dem også.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-09-07 21:44

Jeg må tilføje ,at jeg kun har kørt med dem på nuværende bil, og nuværende bil har aldrig haft andre på, udover vinterdækkene, så hvordan de vil opføre sig på din bil, kan jeg ikke garantere, - men dog et godt bud.
Men som du skriver dine dæk er slidt, - var det måske en ide at få dine støddæmpere udskiftet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-09-07 22:03

Jeg har haft hæl/tå problemer med Michelin, men det er forskelligt hvilke biler der har problemer med diverse dæk.

Lidt læsestof: http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/68875070-7528-4534-88E1-B20897409EBB/0/6671.pdf

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-09-07 22:18

Jeg havde en Corolla 2003 som havde hæl/tåproblemer med Pirelli dæk.

Jeg vælger selv gerne Michelin eller bedre Continental.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-07 22:25

..og jeg fik løst mit hæl/tå problem med Pirelli.

Spørg en erfaren dækforhandler, de ser dækkene når de er slidt eller ødelagte.
Brede hjul/dæk har oftere hæl/tå problemer end smalle hjul/dæk hvis ellers ophæng og styretøj er i orden.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-09-07 23:34

Jeg/vi, min kone og jeg kører begge med Michelin Energy dæk (sommer) De er helt utroligt lydsvage. Det vil jeg absolut anbefale.

http://www.michelin.dk/dk/front/affich.jsp?codeRubrique=20060301144421&tyreSelectorType=car&marque=TOYOTA&gamme=Carina&modele=Carina+E&cylindree=2.0+TD&saison=S&annee=07/1992-00/1997&retour=1

Mvh

franksp

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 21-09-07 15:04

Tak for svaret BjarneD.