/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
mit tv er mørkt idet
Fra : ladies
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 19-09-07 17:11

hejsa jeg har et 32 tommer farvetv 2 år gl jeg syntes billede er lidt mørkt idet er der e rså 2 man kan stille på den ene hedder skarphed(syntes ikke der sker noget når jeg røre ved den)den anden hedder kontrast skruer jeg den i bund er den stadig mørk og skruer jeg den ned bliver den endnu mørkere-skruer jeg op for lys bliver det tåget kan det være fordi at fjernsynet er ved at gå istykker???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-09-07 17:21

Det lyder som om det er et lcd fjernsyn , såkaldt "fladskærm".

Nu ved du hvordan sådan en skærm udvikler sig med tiden.
Næste gang køber du et rigtigt billedrørsfjernsyn eller et med plasmaskærm.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 19-09-07 17:29

nej det er ikke et fladskærmstv jeg kan ikke huske hvad de kaldte det(det fylder meget bagtil)mener det var widescreen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-07 17:38

I knapperne med farve/kontrast/lysstyrke - er den ikke et eller andet der får det til Automatisk at vælge det optimale ??????

Hvis "opskruening" for kontrast og lys IKKE hjælper på et mørkt billede - så er det godt nok hurtigt du står med et "dårligt" fjernsyn....

Måske en TV-tekniker kan redde det for en stund......

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 19-09-07 17:40

Hvilket fabrikat??? Sony, f. eks.? Deres billedrør har det med at gå. Men de er totalt fede så længe de duer!

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 19-09-07 17:42

To år, så burde det bestemt ikke være det.

Er det et knaldbilligt Bilka TV, så smid det ud. Er det et kvalitets TV ville jeg køre det til en reparatør.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 19-09-07 17:51

kører det til en reparatør???

som refi siger, så prøv da først at gå ind i instillinger og ændre på kontrast, lysstyrke/gamma og farve. Mit JVC tv som jo ikke er et billigt BIKLA TV, var også enormt mørkt i starten, indtil jeg øgede kontrasten og lysstyrken, det hjalp på det hele.

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 19-09-07 18:00

så lykkes det Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-07 18:05

Selv tak...

Det var da godt det hjalp - så håber vi det kan holde et par år mere