/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netgear WR111v2 USB netkort
Fra : Reichstein
Vist : 770 gange
50 point
Dato : 19-09-07 15:51

Jeg kan ikke finde us af, at komme på nettet med min laptop. Når jeg har stikket i, han jeg finde op til flere trådløse routere i nærheden, inkl. mit eget. Når jeg prøver at komme på, får jeg besked på, at jeg ikke kan komme på.
Jeg er ikke skrap til de sager, så er der en der vil være min guide til det trådløse net?

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 19-09-07 16:40
Kommentar
Fra : bja2

Dato : 19-09-07 16:43

Husk at installere med den trådlæse routers eget IP nummer.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 19-09-07 17:58

Så vidt jeg husker så kan din trådløse netværks adapter kun køre med 800.11b og ikk 800.11g.

Hvilken trådløs router har du? Så kunne du da få en guide til at sætte den op til at kunne køre på begge dele.

p's hvis du har en kryptering på netværket skal du jo huske at indtaste alle koder inden. ellers er det jo ret svært at komme på

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 19-09-07 20:29

Jeg har en linksys,- hvor finder jeg routerens IP nummer?

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-09-07 00:53

Jeg har en rettelse, - netkortet hedder MA111v2 og ikke WR111v2!!!

Og jeg har stadig problemer!!!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-07 03:15

Har du mulighed for at tilslutte den bærbare med et kabel ? Det vil lette din login betydelig, når så computeren har fundet routerens ip adresse, kan du lukke og fjerne kablet, start igen og højre klik på ikonen for den trådløse forbindele nede ved uret, og klik på Vis trådløse netværk der er tillgængelige og log på din egen forbindelse, hvis det er krypteret, vist med en hængelås og teksten Trådløs netværk med sikkerheds aktivering, klik på Opret forbindelse, nu åbner et vindue hvor du skal du skrive din kode (netværks nøgle) og klik Opret forbindelse, hvis det ikke er krypteret, så er det bare at oprette forbindelse, det er ikke altid at det går så let, da jeg formaterede min bærbare, kunne jeg ikke komme på, jeg nulstillede routeren, slukkede for strømmen og med en udrettet papir clips trykkede jeg ind i det lille hul bag på routeren i nogle sekunder, startede igen med kabel og vupti jeg var på (der går nogle sekunder op til en minut før Windows finder routerens ip adresse.
Hvis du nulstiller eller den ikke er krypteret, så sørg for at få netværket krypteret bagefter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-07 03:18

Kablet jeg foreslår at starte med, skal være mellem din bærbare og routeren, så burde Windows selv finde adressen

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-09-07 07:35

Der de ikke en "port/netstik" i min bærbare. Når jeg har netadapteren i USB stikket, er der et meget tydeligt signal fra min router, men jeg kan ikke få indstillet mit netstik til at logge på.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-09-07 09:57

Har IP nummeret på routeren

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-09-07 09:58

ftp://downloads.netgear.com/files/ma111v2_install_guide.pdf
er det denneher

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 20-09-07 10:18

Tak for svaret o.v.n..
Jeg nulstillede, og startede forfra og som du sagde......vipti

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-07 11:21

Selv tak ja det er ikke altid automatikken virker som det burde, husk som minimum at kryptere netværket