/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kontant tirsdag
Fra : tadeo
Vist : 579 gange
50 point
Dato : 19-09-07 15:19

Kontant denne tirsdag handlede om køb af import biler,
indslaget viste et tysk ægtepar bosat i østjylland, hvordan de snød folk,
der ikke fik den bil de havde købt via dette "Svindelforetagende",

Mit spørgsmål er, hvad kan vi almindelige mennesker gøre ved den slags?

Der findes site hvor de kan hænges ud, men jeg savner noget der gør en forskel.

Politiet har ikke tid til at tage sig af den slags sager, måske ikke før søgelyset bliver sat på dem,
som Kontant har gjort.

Der er mange af disse sager i dagens Danmark, med smarte fidusmagere der fupper folk.

Jeg ser frem til at mange "kandu" brugere kommer på banen her, uanset partifarve.

tadeo

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-09-07 15:22

man kunne jo gøre sig den ulejlighed at få bilen at se og først betale den ved levering. det er da ret normalt at man gør det. folk er sgu da dumme i hovedet, hvis de bare sender en kvart million til en ukendt person, uden at have nogen garanti for, om man får varen man har betalt for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-07 15:24

Citat
Mit spørgsmål er, hvad kan vi almindelige mennesker gøre ved den slags?

Spørge på Kandu.....

Den er rimelig landsdækkende

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-09-07 15:25

Det er da rigtigt, men det var ikke det mit spørgsmål handlede om,
men hvad kan man gøre for at stoppe disse svindlere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-07 15:28

Dernæst liiige tage programmer som "kontant" med et vist gram salt.....

De er "sensationsjægere" og vil ALTID kunne finde en at "hænge ud".....

At "folk" betaler for noget de aldrig får er "folks" egen skyld.....

Der er masser af nåder at gardere sig på.....

Vil "firmaet" ikke være med til det - finder man et andet sted at handle - så har de nok ikke rent mel i posen.....

Men bevares - der er jo ALTID nogen der vil snydes.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-07 15:30

Citat
men hvad kan man gøre for at stoppe disse svindlere?

Tænke sig godt og grundigt om.....

Alt andet hjælper ikke - stopper den ene kommer bare en anden til.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-09-07 15:32

sorry "refi", mit svar var til "trimare46".

Kandu er jo det bedste panel at spørge, som du skriver "refi".

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-09-07 15:40

Essencen i mit spørgsmål er, hvad vi kan gøre for at stoppe disse svindlere,
der vil altid findes mennesker der vil blive snydt, de har nok ikke gået i en klogeskole?.

Vi har lovgivning om dit og dat, men der savnes noget mere hårdtslående,
det har vi jo politikerne til.

Må jeg minde dig om "refi", at kontant var årsagen til at nogle er blevet buret inde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-07 15:46

Citat
Må jeg minde dig om "refi", at kontant var årsagen til at nogle er blevet buret inde.

Nogen skal jo tage æren

Der er jo ikke så meget at ændre i lovgivningen - det er og vil altid være forbudt at snyde "folk"....

Men der findes ALTID nogen der "tror" de kan slippe afsted med det.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-09-07 15:48

Lad os nu se reaktionerne der kommer efter denne udsendelse

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 60 point
Dato : 19-09-07 16:00

Mit forslag vil nok være at ansætte politi, som vil tage disse sager alvorligt, når befolkningen henvender sig til dem.
Man kunne forestille sig et specielt politi, som ikke skulle medvirke ved kamp på barrikaderne, men så ville kunne være mere aktiv, og tage anmeldeser at slige arter alvorligt. Vores nuværende politi er tilsyneladende underbemandet, og prioterer kun de opgaver man gider, men det er vel meget menneskeligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-07 16:39

Man kan forestille sig så meget, men når politikerne ikke vil ofre
penge på den slags så har svindlerne det let.
Jeg kunne tænke mig at "svindle tilbage" overfor den slags banditter.
Eller det der er værre, et møde i en mørk port.
Den slags mennesker lugter langt væk, det er ikke så svært at se
farven når de viser sig.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-09-07 16:47

Eller "Gabestokken" og "Træhesten", man brugte langt tilbage i tiden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-07 16:48

Jeps den hårde kontante metode hjælper.
Helles engle hjælper gerne. En gummiged kan lukke
et firma på fem minutter.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-09-07 00:52

Citat
Jeps den hårde kontante metode hjælper.
Helles engle hjælper gerne. En gummiged kan lukke
et firma på fem minutter.

Og dem der sender DET HELE videre = DR +++

Citat
Mit forslag vil nok være at ansætte politi, som vil tage disse sager alvorligt, når befolkningen henvender sig til dem.

PENGE__Dk er sgu fattig.

Citat
Dernæst liiige tage programmer som "kontant" med et vist gram salt.....

De er "sensationsjægere" og vil ALTID kunne finde en at "hænge ud".....

At "folk" betaler for noget de aldrig får er "folks" egen skyld.....

Der er masser af nåder at gardere sig på.....

Vil "firmaet" ikke være med til det - finder man et andet sted at handle - så har de nok ikke rent mel i posen.....

Men bevares - der er jo ALTID nogen der vil snydes.....

DR___følg DET DER GIVER PENGE / SE´ERE

Men helt ØRLIGT, hvem køber en bil på den måde__

Citat
man kunne jo gøre sig den ulejlighed at få bilen at se og først betale den ved levering. det er da ret normalt at man gør det. folk er sgu da dumme i hovedet, hvis de bare sender en kvart million til en ukendt person, uden at have nogen garanti for, om man får varen man har betalt for.

ELLERs KAN DE LÆRE_ kan de.
Ikke en´ herinde der fik mig til at betale DE beløb, uden at have
deres LIVSFORSIKRING´s bevis i HÅBDEB, samt snakket med et par andre
myndigheder over TILLADELSER om import af Tsykerbiler.

Bare se på QXL under importerede DITTO.

SORRY mit opstød.
Men kan rtods alt SE, fornuften i det halve.

Udelukket medlem.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 21-09-07 14:20

Tak for svaret stilkene.

Man kan så håbe det ændres.

mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-09-07 15:12

Jeg bèr