/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
fattigård nykøbing falster
Fra : krizz20
Vist : 1241 gange
141 point
Dato : 19-09-07 12:45

nogen der ved hvor fattigården lå i nyk-falster
jeg har ledt uden held

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-07 13:16
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-07 15:52

http://www.aabne-samlinger.dk/lasa/resen/nykoebing.asp
Citat
Fattighuset
Efter skolen er der en fattiggård, bestemt til underhold for de fattige, hvis indkomster for største delen skyldes Frederik II og hans enke dronning Sophia.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-09-07 16:45

Hvis du ikke får tilstrækkelige informationer her ?
kan du jo også spørge under lokal historie; lidt længere nede i kandu...

Et lille hyggeligt, men desværre lidt overset, Forum.
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 19-09-07 17:20

tak svend men må vente til i morgen desværre har ikke flere point

Accepteret svar
Fra : larshau

Modtaget 141 point
Dato : 20-09-07 10:59

Min gamle Trap Danmarkfra 1923 skriver i bind IV på side 67:
Citat
Fattiggaarden ved vejen til Vestenskov, er opført i 1893 i 2 stokværk. Arkitekt HC Glahn. 30 pladser.

Ved at sammenligne med et kort i bogenmed angivelse af Fattiggaarden, har den ligget på Vestenskovvej i krydset ud for Rosendahlsgade.
Med hjælp fra kort i Krak kan du se, at der nu ligger en Q8-station på stedet på nummer 35.

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 20-09-07 13:35

Tak for svaret larshau.