/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Felix.exe
Fra : o.v.n.
Vist : 1273 gange
200 point
Dato : 19-09-07 02:36

Avast poppede pludselig op med en besked om at der var fundet en trojansk hest i mappen Downloads, det er den mappe jeg gemmer diverse hentede filer i, til senere installering eller brug på anden måde, hvor kommer felix.exe fra, jeg husker ikke at have hentet noget med det navn, der ligger mange filer og felix.exe behøver ikke at være helt ny, jeg ser ikke alle filerne igennem, finder den jeg leder efter og bruger, går engang imellen ind og sletter det jeg ikke ved eller ikke kan huske hvad er, Avast sagde at jeg ikke behøvede at gå i panik, det gjorde jeg heller ikke men for en sikkerhed skyld smed jeg den i viruskisten, indtil jeg har fået nogle svar her

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 02:49

Felix.exe er da den søde kat, der vandrer rundt på skærmen. Den er der ikke noget snavs i. Nogle antivirus kategoriserer den bare under jokes og "irritationsfiler". Nogle driller vel hinanden, ved at lægge den ind på hinandens maskiner .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-07 02:55

Det beroliger mig jeg har heller ikke kunnet finde dårlig omtale af missekatten, men hvorfor tror Avast at det er en trojansk hest jeg vil lige sikre mig at der ikke er noget andet der går under det navn

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 19-09-07 03:03

http://spywarefiles.prevx.com/RRAJGD149816/FELIX.EXE.html

Jeg kan umiddelbart ikke finde andet, der har det navn. Du kan vel hælde den ud af kisten, og se om det er den.

Hvorfor Avast kalder den en trojaner ? Tjaeh, jeg vil gætte på, at det er fordi Avast måske ikke har en anden og mere passende kategori for den. Det er ihvertfald misvisende.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-07 03:10

Tak for svaret stl_s. Lige efter at jeg installerede Avast, kørte den en scanning af hele computeren, undrer mig over at felix ikke blev fundet der, jeg er temmelig sikker på at den ikke er hentet de sidste par måneder

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-07 03:13

Selv tak. Felix.exe er vel så lige blevet tilføjet Avast`s database.