/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Formatere en bærbar
Fra : mubbur
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 18-09-07 16:12

Hej jeg har prøvet at formatere min bærbare Toshiba ,med den cd som kommer med den ,men den vil ikke åbne den ,har prøvet at slukke den og trykker f12 ned når den starter igen men den kommer bare tilbage til normal igen ,kan heller ikke åbne cden i drevet ,der er 3 cder med som opstart fra ny ,så er der nogen som har haft samme problem eller kan hjælpe mig så ville det være super

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 18-09-07 16:46

læg cd´1 i drevet - genstart og lad den køre og se om det hjælper - så skulle den gerne vise at den kører i og med at den indsamler oplysninger i første omgang - jeg har netop været ude for det samme i forbindelse med jeg skulle hjælpe med en bærbar - og det hjap.

ps hvis du klikker F12 er det så ikke den indbyggede recovery ??? (nemlig den vi havde problemer med)

håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 18-09-07 18:07

Hej miritdk
Ja har prøvet det du skriver der , men den åbner ikke cden,når jeg prøver at åbne den som normalt kommer dether frem opstod en I/O - enhedsfejl ,men den åbner alle andre cder
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 19-09-07 09:20

Det lyder som om, at din BIOS ikke er sat op til at boote fra CD.

Gå ind i BIOS og vælg boot fra cd. Når det hele er ominstalleret går du tilbage i BIOS og sætter den op til at starte normalt igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-07 12:34

På de bærbare jeg har set, kan man vælge at starte fra cd rom, ved at klikke F12 under starten, prøv at lægge første skive i og genstart, tryk F12 gerne flere gange (klik klik klik klik) indtil der kommer en menu, hvor du med piltaster kan klikke ned til boot fra cd rom, har du ikke den mulighed ? Du skal sandsynligvis gøre dette med alle 3 CDer

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 19-09-07 12:54

Hej med jeg alle igen jeg har prøvet alt det som i skriver , men til ingen nytte ved ikke hvad der er galt,kan man ikke formatere den fra dos også ????
Hilsen Óli

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 21-09-07 17:54

Tak for svaret miritdk.
Har prøvet alt muligt , men uden held skal afsted snart så får ikke tid at rode mere med det .
ha en god weekend dernede
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 20:04

hov du skulle da ikke lukke - kunne jo være der var en der pludselig dukkede op - har du forsøgt at kontakte fabrikant for nye recovery ??? de kan jo være gået døde