/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
L7 Pakke-filter, Torrent & WOW
Fra : CLAN
Vist : 547 gange
329 point
Dato : 17-09-07 14:48

På en skolen har de et L7 pakke filter, som forhindre at man bruger Torrent programmer (dem man henter musik mm. med).
Det jo ogsås fint nok, at folk ikke kan hente musik, da det sikkert ville smadre hele forbindelsen (båndbreden).
Problemet ligger lige nu i at World Of Warcraft (WOW) bruge samme pakke system som Torrent programmerne, altså jeg kan der ikke spilles WOW.

Findes der en måde at omgå systemet på??
Fortæl, fortæl...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-09-07 14:50

Ups!
altså jeg kan der ikke spilles WOW... der skulle stå: altså kan der ikke spilles WOW

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-09-07 16:09

Nej der er ikke en vej til at omgåes systemet, du skulle hellere til at tale med ham der står for systemet på skolen, så det kan blive ændret

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-09-07 16:16

Olesen-50... naaahhh 'det passer nu ikke helt, der er en del omkring det på nettet.
Enig i at man skal snakke med den systemansvarlige, men hvis nu pågældende person lider af tunnel-syn, og ikke er lydhør over for elevernes ønske, ja så opstår der en kamp om våben og modvåben, og det er det, der er gang i - sådan vil det altid være!
(ikke mig men min søn, som har interesse i spørgsmålet).

Kommentar
Fra : Dize

Dato : 17-09-07 17:37

Problemet i at fjerne det filter, er at så ville andre komme til og kunne hente fra Torrents. Det er de ikke interesseret i af 2 grunde:
1. En mand ville kunne få nettet til og "crash" pga. overbelastning.
2. Det er af en eller anden grund skolen som bliver holdt ansvarlig for hvad der bliver hentet, da det er dem som tilbyder internettet. Lidt kuk men sådan er reglerne åbentbart.

Og han er nu vældig flink han den netværks ansvarlige, han fortalte mig nemlig at der var nogle elever som havde leget sig ind på en hjemmeside og via den kunne de logge på wow. Det har jeg selvfølgelig undersøgt, jeg har fundet frem til af man vidst nok skal leje sin ind på en proxy server og bruge den som gateway. Men syns ikke helt det gået til hæld med og finde nogle stedet hvor dette er muligt og om det overhovedet er det som er løsningen. Hvis nu der li var nogle som kunne bekræfte dette eller afkræfte dette. Som topping på reje maden kunne man lige inkludere et link til hvor det er muligt at leje sådan et spot.

På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-09-07 18:37

Til orientering så er Dize = CLAN's søn
Han har bare ikke flere points til at stille spørgsmål for... så han låner af far
Mvh
CLAN / Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 12:00

Claus... måske dette kan bruges?
http://www.nelving.dk/wow/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 12:03

og... så var det her værd at læse om http://www.nettips.dk/p2927.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-07 18:21

Clan dit link fra kl. 12, kan desværre heller ikke bruges.

Iflg sønnen er det et "snakkested" og ikke et spillested Så din sønnen må nok væbne sig med tålmodighed og vente med at spille WOW til han kommer hjem fra skole

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 19:03

Nordsted... tro mig, det er et spil / rollespil (hvor man kan snakke sammen også)
WOW = World of Warcraft
http://www.nelving.dk/wow/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 19:05

skole = Teknisk skole
(hvor vil jeg ikke oplyse)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 19:05

ogggggg han har taget HTX så det er ikke i Grenaa

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-07 19:11

Clan jeg ved godt hvad WOW er og har også givet sønnen dit link fra kl. 12.03, nu må vi hører hvad din søn siger til dit link, men min søn lød meget overbevisende da han sagde, at det var et "snakkested"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-07 19:12

Ser lige i dit link, at der da også står "Forum"??

nå men vi må afventer din søns kommentar

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 08:19

Hej igen Nordsted1
Nu er det ikke selve opbygningen, og brugen af programmet som sådan det har den store interesse, men derimod muligheden for at man af omveje kan få "hul" igennem skolens internet forbindelse (firewall mv.).
Vi har som sådan fundet en løsning, men det kræver en ekstra ekstern PC, hvor man så kobler sig op via fjernskrivebord, eller via LogMein (program) https://secure.logmein.com/home.asp?lang=da
så far's gamle ekstra PC skal sikkert udlånes til Claus' lejlighed
Start spørgsmåler var om man kunne omgå det "låste" system, evt. ved hjælp af en ekstern opkobling på nettet. Noget hen a'la når man ikke kan benytte Messenger på sin job-PC p.g.a. firewalle mv. Ja så kan man "snige sig udenom" ved hjælp af Web Messenger http://webmessenger.msn.com/
Altså findes der en Web WOW, som fungere nogenlunde ligesom Web Messenger.
Her er svaret nok nej! Men..... det er her jeg står af, og overlader det til Claus, da WOW slet ikke har min interesse - Kandu er en stor nok "tidsrøver", det var derfor jeg lidt spøgefuldt henviste til http://www.nettips.dk/p2927.asp og tro mig, jeg har været "afhængig" af mange andre program-, spille- pakker. Altså ikke ment så pokkers hårdt... men dog en velment løftet finger (lille finger).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-07 08:38

Clan jeg forstod godt dit første spørgsmål

WOW har jeg været modstander af fra det kom ind af døren, hverken sønnen eller jeg vidste at det kostede penge at bruge spillet, når først det var købt. Sønnen betalte med det samme for at spille, så der var ingen ide, i at levere spillet tilbage til forhandleren, selv ikke han vidste at det kostede penge at bruge, så han ville gerne tage det retur.

Nu spiller sønnen evig og altid, men et stort plus er der dog trods alt, han er blevet rigtig rigtig god til engelsk, så intet er så skidt at det ikke er godt for noget.

Men han er dog ikke så afhængig at han også vil spille i skoletiden - tror jeg -

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 09:01

Nej jeg kan sagten følge dig
Claus spiller ikke i skoletiden, det er der slet ikke tid til, på det trin han er, men de bor på skolen... og fritiden skal jo gå med noget
Nu ved jeg så at Claus også flyver helikopter, spiller andet end WOW (som jo ikke er fysisk), og kan lide en "lille tur i byen", så helt asocial er han dog ikke blevet af WOW... meeeen til tider, så er han sgu' "huleboer", når WOW kommer til at fylde lidt for meget i hans liv - heldigvis er han selv bevidst om det, så det går nok.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 09:07

NB: Med helikopter så er det RC http://www.rcsiden.dk/shop/e-sky-honeybee-king-28851p.html
se evt. film

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 329 point
Dato : 19-09-07 10:01

Prismæssigt er WOW billigere end helikopter, der skal ikke mange halve meters styrt til før det koster en formue. - taler af erfaring

Sådan en nedstyrtet helikopter for mig altid til at tænke på et halvmast stankelben

Sønnen var på et tidspunkt lige ved at slå op med kæresten, han syntes hun tog for meget af hans fritid, så han ikke kunne spille WOW, der blev der godt nok holdt "tale".

På et tidspunkt sagde sønnen han havde masser af venner, hvor jeg påstod at det kunne man ikke kalde nogle man kun kendte fra et spil.

Han inviterede efterfølgende en hjem, for at de skulle mødes,(sønnen skulle lige vise mig, at han havde ret, jeg var godt nok spændt på, hva' det
nu var for en gut, det kunne lige så godt ha' været en "halvgammel" fyr, men det var en okay fyr på sønnens alder. Så spillet er måske ikke så asocialt alligevel??

Jeg siger til mig selv, at så længe han spiller, lærer han engelsk, han laver ikke ulykker ude i byen og har et minimalt pengeforbrug, og da han selv siger han er en glad dreng, må jeg jo tro på det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 11:00

Jeps! 100% enig... og ja det der helikopter sjov - det er dyrt... især i starten
Da vi mere eller mindre har fundet en brugbar løsning på "problemet" med WOW, så tror jeg, at jeg lukker og slukker denne tråd. Ikke fordi vi har modtaget en løsning, men mere fordi jeg hader "løse ender". Siden du (Nordsted1) har været mest aktiv, med på en lille hygge-snak og for gammelt bekendtskabs skyld... ja så smutter points i din retning.
Du kan give din søn denne, som en ultimativ test på hans forståen af engelsk, den kan nemlig ikke oversættes til dansk, og stadig være morsom - Claus har hørt den til hudløshed, så jo... hans engelsk fejler ikke noget (han er også 25) meeen han ku' godt øve sig lidt i retskrivning
What did the Hurricane say to the Coconut tree?
Hang on to your nuts, this is not an ordinary blowjob.

Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-07 11:01

Tak for svaret Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-07 11:13

Selv tak, hi hi den skal jeg nok give videre til sønne, tak for den