/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hdd thermometer exit
Fra : dhmoelsted
Vist : 587 gange
200 point
Dato : 17-09-07 10:04

jeg har i meget lang tid haft et lille program med et termo. på hd i processlinien , hdd thermometer
nu har jeg i sidste uge opgraderet min hastighed fra 1028/256 til 4000/256 eller deromkring nu ved pc start popper denne hdd thermometer op og siger at hd er overheat og pc går i stand by , jeg har så efterfølgende gjort alt for at fjerne dette program både i tilføj fjern og søg , men det ligger stadig dernede i bunden, man siger fra tdc hotline side at de 2 ting absolut ikke har noget med hinanden at gøre, en opgradering indvirker ikke på hd....godt råd om fjernelse af det hdd ønskes

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-09-07 11:27

En lille smule sammenhæng kan der vel være mellem de to ting.
Din større nethastighed kan velføre til større aktivitet på harddisken.
det afhænger af hvordan maskinen er konfigureret, og hvad du laver på nettet.

Hvis du bruger nettet til kæmpe downloads af film eller lignende ( hvad skal du ellers med den hastighed) så vil harddisken også belastes.

dit termometerprogram hører måske sammen med et installationsprogram ( såkaldt driver ) som engang er kommet sammen med disken.
Hvis det måler rigtigt skulle du i stedet for at afinstallere det, heller omplacere harddisken, så den får bedre køling.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-07 11:31

Nu er det ikke godt at vide hvilke navne filerne har på "resterne" af programmet for så kunne de slettes i regedit.

Prøv at gå ned i Start vælg Kør her skriver du msconfig. I vinduet du får frem vælg fanebladet Start her kan du vælge hvilke program filer der skal startes op når du tænder computeren - du fjerner bare fluebenet ud for dem der skal deaktiveres.

Prøv dig frem du kan altid aktive dem igen hvis du vælger nogle forkerte.

//bentjuul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-07 12:40

Citat
men det ligger stadig dernede i bunden,
hvis det er ikonen fra HDD termometer der ligger nede ved uret, så højreklik på det og vælg Luk Exit eller hvad der står for at slukke, derefter kan den nemt fjernes med Tilføj fjern programmer, husk altid at slukke programmet før du afinstalerer, jeg har selv haft HDD termometer og kunne sagtens fjerne den, hvis du har rodet så meget at programmet ikke er i Tilføj fjern, så installer det igen, og fjern på den rigtige måde hvis du gerne vil have overvåget dine diske, så prøv istedet HDD Health også gratis og god, den er nederst på denne side: http://www.panterasoft.com/index.html?source=hddh_shortcut

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 17-09-07 18:30

til ovn programmet ligger ikke længere i tilføj fjern, mmen funker stadig i bunden
til
bentjuul fint nok med at fjerne fluebenet det fjernede osse hdd fra proceslinien men så poppede div skilte op fra systemet at jeg skulle gøre dit og dat

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 18-09-07 03:55

Citat
programmet ligger ikke længere i tilføj fjern, mmen funker stadig i bunden
Så installer programmet igen, luk programmet nede ved uret (højreklik) og fjern det korrekt fra Tilføj og fjern

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 18-09-07 09:55

Tak for svaret o.v.n..ja ja det gjorde jeg så og tror den er der, bare mystisk hvorledes den "gemmer"sig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-07 12:40

Tror du stadig at HDD thermometer gemmer sig prøv at højre klik nede på den blå linje og klik på Jobliste, der kan du se hvad som kører på computeren, er den der ? Du kan også prøve at køre Hijackthis, den som bruges for at finde ud af om computeren er befængt med et eller andet, programmet kan ikke skjule sig for den, vejledning og link til at hente Hijackthis: http://sptlarsenserious.googlepages.com/HijackThis vi skal nok få den væk på n eller anden måde