/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Hvorfor virker nedenstående ik
Fra : hunter14
Vist : 723 gange
20 point
Dato : 16-09-07 17:46

hmm jeg prøver igen. Da det ikke ser ud som om mit spørgsmål gik igennem.
Håber i bærer over mig. Håber i øvirigt også at jeg er på den rigtige side

Når jeg afvikler nedenstående script, ser jeg kun kildeteksten istedet for en side med brugernavn og password.
Hvad går der galt.? Hvorfor bliver scriptet ikke afviklet. Det sker hverken lokalt eller via severen
Vi har vores webhotel hos One.com
På forhånd tak

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
</head>
<body>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

</body>
</html>

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 30 point
Dato : 16-09-07 18:31

Jeg synes ikke, at der er noget i vejen... Men det kommer lidt an på, hvad du forventer???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-09-07 18:38

Citat
location.href = username + password+'.htm';

Bruger du htm eller html som efternavn til siderne ???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-09-07 18:43

Dette kan klare enkelte eller flere bruger login.

http://www.antssoft.com/htmlprotector/index.htm
http://www.antssoft.com/htmlprotector/screenshot.htm

Ellers skal du kalde login siden - det samme som login og usernavn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-07 19:54

Prøv dette i stedet hunter14 :

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pscript.asp

..men HUSK: Det er ikke en 'sikker' metode til at forhindre fremmede i at kigge med

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hunter14

Dato : 16-09-07 23:04

Tak for svaret justuniverse.
Det jeg forventer at få er http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/eksempel.asp

De eneste jeg får er kildeteksten. Kan det i hele taget afvikles via html ?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-09-07 23:11

Det kan fint lade sig gøre. Men med det eksempel, du har postet er det en forudsætning, at der findes et html-dokument, der hedder det, der kommer ud af at "smelte" brugernavn og password samme. F.eks. hvis brugernavnet er "test" og passwordet er "test" skal den ekstra fil hedde testtest.htm

Held og lykke

Kommentar
Fra : hunter14

Dato : 16-09-07 23:18

Øhh jeg fik vidst fumlet her Ville gerne give alle svar

Serverino. Siden er skrevet både i HTML og HTM. Efter nu at have læst mig lidt rund omkring.
Får det mig til at spørge. Hvad skal efternavne i filen være når man laver javascript.
Er det html, asp eller....

MVH
Hunter14

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-09-07 23:52

Når man laver javascript gør man det i en html-contekst. De er gerne filer, der endre på enten htm eller html Det er i pricnippet ligegyldig om det er det ene eller det andet, men når man forsøger at få dem vist skal man kalde dem det, de hedder. (htm eller html)

Når man laver javascript i asp, så er det stadigvæk i en html-contekst. Så dér må filerne jo gerne hedde .asp eller hvad de nu hedder. Bare scriptet producerer den rigtige html-kode

Kommentar
Fra : hunter14

Dato : 17-09-07 10:21

svar til justuniverse.
Tak for dit svar. Men jeg må indrømme forviringen er total nu. For efter det du skriver burde scriptet virke som vidst i eksemplet. Humlen er bare. Det gør det ikke.
Det virker hverken lokalt på min egen pc eller på web serveren. Og det er det jeg ikke forstår.
Så et eller andet må der være galt. Men hvad ?

MVH
Hunter14

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-09-07 21:36

Det tyder på, at den kode, du har postet ikke præcist er den, du selv afprøver???

Jeg tog den kode, du havde postet og kopierede den og satte den ind i et tekstdokument, som jeg kaldte scriptTest.htm.

Så oprettede jeg et andet tekstdokument med en tilfældig tekst (feks "nu lykkedes det...") og kaldte den "testtest.htm"

Så åbnede jeg det første tekstdokument "scriptTest.htm" i Internet Explorer, loggede på med Brugernavn: "test" og password: "test".. og fik således vist mit andet dokument med teksten "nu lykkedes det"....

Vær opmærksom på, at hvis du forsøger det lokalt, så kan det være nødvendigt at klikke øverst i explorer efter forsøget på at åbne det første dokument - for at give tilladelser til at køre scriptet....

Held og lykke

Kommentar
Fra : hunter14

Dato : 25-09-07 09:03

Ja fejlen er rettet. Det vidste sig at da jeg tog det ind i webwriter ophørte problemmerne.
Så der har tilsyneladenden ligget nogen skjulte koder. Så nu koder jeg alt i webwriter.