/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Lille matematikopgave!
Fra : Malfoy
Vist : 585 gange
80 point
Dato : 16-09-07 17:41

Hej!
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan det er, at jeg skal løse den.
Her kommer den:

Cirklen har to tangenter t_1 og t_2, der er parallelle med linjen l. Bestem en ligning for hver af disse to tangenter.

Linjen l: 3x-4y-4=0

Cirklens ligning: (x+2)^2+(y-3)^2=-10

Det eneste jeg er kommet frem til er, at de to tangenter skal have samme hældning da de jo er parallelle. Men hvad skal jeg gør herefter?
i må meget gerne vise, hvordan jeg skal gøre for at løse sådan nogle opgaver. For jeg kan virkelig ikke forstå opgaven.

På forhånd mange tak,
Malfoy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 18:34

Citat
For jeg kan virkelig ikke forstå opgaven.

Det er generelt for ALLE dine spørgsmål.....

Har du spekuleret over extra undervisning.....

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 16-09-07 19:15

Citat
Det er generelt for ALLE dine spørgsmål.....

Og det er generelt for dine indlæg, at du åbenbart er bedre end alle andre.
Det må du da i hvertfald være, når du nedgør folk konstant.
Måske du skulle overveje et job som sagsbehandler...
Det må da lige være dig!

Forskellen på dig og gud: Gud tror ikke han er dig!

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 80 point
Dato : 16-09-07 19:19

Malfoy... Prøv http://www.studieportalen.dk
Der er det rent faktisk TILLADT at stille spørgsmål!

Her bliver du kun rakket ned!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-09-07 19:32

Citat
Her bliver du kun rakket ned!
- CarstenGP jeg er enig i at chansen for at få hug i dette forum er rimelig stor.

Jeg mener/tror/håber dog stadig at der er en del som stadig gerne vil hjælpe.

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 16-09-07 19:56

refi: Rend mig i røven!

CarstenGP: Kunne du eventuelt forklare, hvordan det er jeg skal løse opgaven? Har prøvet nogle forskellige metoder, men det er jeg ikke kommet ret langt med.

Malfoy

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 16-09-07 20:04

Hej CarstenGP: Jeg har fundet ud af hvordan opgaven skal løses. tusind tak for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : Malfoy

Dato : 16-09-07 20:05

Tak for svaret CarstenGP.