/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uha, uha hvad gør jeg her....
Fra : axelbjarne
Vist : 1282 gange
500 point
Dato : 16-09-07 13:30

Warning – total amount of problems found 219

ActiveX, OLE, and COM 34 Items
Add/Remove Programs 53 Items
Drivers 2 Item
File Associations 129 Items
Invalid Shortcuts 1 Items

mvh.
axelbjarne

PS.: Noget af en opgave....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-09-07 13:36

Det var da rart at vide hvilket program der finder det. En del programmer finder en masse for at få dig til at købe programmet.
Så spis lige brød til, øjensynlig har du slet ikke problemer.
Der findes også gode gratis programmer, der viser og løser problemer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 13:40

Det er ok, men jeg kan ikke downloade WebShort, det har jeg kunnet før. Det er noget med at åbne filen med et bestemt program. Det har været nødvendig før, så et eller andet er der galt.

vh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-09-07 13:46

Hvad er WebShort?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 13:50

http://www.webshort-dextop.warez.full.download.crack.serial.ddl2.com/full/download/warez/crack/serial/webshort-dextop/download.php

hvis du tør.

Ja lad os nu lige få at vide hvilket program der har fundet de 39 fejl

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 13:51

WebShot er et sted, hvor man kan downloade billeder til skrivebordet.....

http://www.webshots.com/

og det er gratis.

vh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 13:53

Registre Smart, fundet ude ved Windows/Microsoft

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 13:57

Jeg synes nu mere det ligner et online fotoalbum der er megen trafik og siden åbner langsom, kan du slet ikke komme ind ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 13:59

Det er jo ikke lige det program du startede med.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Citat
Dato : 16-09-07 13:40

--------------------------------------------------------------------------------
Det er ok, men jeg kan ikke downloade [B]WebShort[/B], det har jeg kunnet før. Det er noget med at åbne filen med et bestemt program. Det har været nødvendig før, så et eller andet er der galt.

vh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Citat
Dato : 16-09-07 13:51

--------------------------------------------------------------------------------
WebShot er et sted, hvor man kan downloade billeder til skrivebordet.....

http://www.webshots.com/

og det er gratis.

vh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 14:00

Det er en af de købeprogrammer, som kan finde en masse fejl, men ikke rette dem uden du køber du har sandsynligvis ingen problemer med de fundne "fejl", en simpel ting du kan forsøge, før du går videre med fejlfinding, er at tømme Temp Interen Files og slette dine cookies, prøv om ikke det hjælper

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 14:02

Temp Interen Files = Temporary Internet Files

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 14:06

I min kommentar skulle der havde stået:

Det har ikke været nødvendigt før, med at finde et program der skal til at åbne filen, jeg får der ude fra WebShot.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 14:26

Er det et billede du har hentet ? Hvad hedder filen ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-09-07 14:58

Du kan jo bare prøve at åbne nogle billeder på din computer, hvis det forkerte billede-program åbner dem, så højreklikker du bare på billedeikonet, og vælger åben med, (Vælg program hvis programmet ikke er foroven) her vælger du bare det program i listen, som du før har åbnet med, husk at sætte vinge i: Brug altid det valgte program .... Og vælg ok.
Fremover er den type billedfil associeret med billedprogrammet. (Åbnes med)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 15:00

Filen hedder:

Navn 2839713310027590990gIwdW.wbz

Filtype: Ukendt filtype, 35,5 KB

Fra: p.webahots.com

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 15:01

Andre billeder bliver åbnet i Paint Pro Shop, og der er ikke noget i vejen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 15:06

2839713310027590990gOIwdW.wbz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 15:22

Du skriver at Webshot er et sted du kan hente billeder, en .wbs fil er ikke et billede, slet den og prøv at hente det billede du troede det var, når du gemmer så hold øje med fil endelsen, det der står efter punktum for ikke igen at hente noget du ikke kan bruge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-07 15:25

Registry Smart !!!! - ikke lige sagen for den finder en masse falske positivs osv - læg en log ind her og få hjælp

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-07 15:26

ps kan desuden fjerne en masse den ikke skal i reg.basen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 15:31

Øv jeg har læst forkert, en .wbz kan godt være et billede, og blandt andre xnview skulle kunne åbne den: http://perso.orange.fr/pierre.g/xnview/enxnview.html gratis fotobehandlings program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 15:32

Citat
læg en log ind her og få hjælp
til hvad ? Tror du at Malwarecheck vil/kan åbne filen ?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 15:51

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:43:52, on 16-09-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\Spyware Terminator\SpywareTerminatorShield.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\VoipBuster.com\VoipBuster\VoipBuster.exe
C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe
C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Spyware Terminator\sp_rsser.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\UPHClean\uphclean.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SpywareTerminator] "C:\Programmer\Spyware Terminator\SpywareTerminatorShield.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DiskeeperSystray] "C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkIcon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [VoipBuster] "C:\Programmer\VoipBuster.com\VoipBuster\VoipBuster.exe" -nosplash -minimized
O4 - HKCU\..\Run: [POP Peeper] "C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://www.msi.com.tw
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase8300.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1189642729859
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1189810957984
O16 - DPF: {8167C273-DF59-4416-B647-C8BB2C7EE83E} (WebSDev Control) - http://liveupdate.msi.com.tw/autobios/LOnline/install.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://www2.driveragent.com/files/driveragent.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Spyware Terminator Realtime Shield Service (sp_rssrv) - Crawler.com - C:\Programmer\Spyware Terminator\sp_rsser.exe

--
End of file - 6347 bytes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 16:21

POP Pepper hvad bruger du det til.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 16:31

Pop Peeper bruges til at søge efter mail, så du ikke behøver at åbne outlook før end den kommer med en besked om: Der er mail.

Du kan bare skrive navnet på Google, så kommer du, hvor du kan downloade den. Så er der nogle indstillinger du skal foretage. Men når jeg kan finde ud af det, så kan du også!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 16:37

Jeg tror nok jeg har kløjs i det, fordi jeg skulle have hentet programmet her:

http://www.webshots.com/samplers/?vhost=www

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 16:37

Ja jeg har faktisk hørt om det, men har aldrig brugt det. Tænkte bare på om der kunne være snavs der er kommet ind med det. Jeg er meget skeptisk overfor nogle af de "smarte" gratis programmer, selvom jeg henter alt muligt i flæng. Efter et stykke tid sletter jeg det som regel igen.

Ellers ser din log rimelig fin ud i mine øjne, men vent hellere til der er en med mere årvågne øjne der har kigget på den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 16:38

så er du jo på rette vej.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 16-09-07 16:54

Loggen er ren, men jeg kan ikke anbefale, at lægge noget ind i "trusted zone". Så hvis du følge det råd, kan du fixe denne med HijackThis:

O15 - Trusted Zone: http://www.msi.com.tw

Lad være med at bruge WebShots. Der er spyware i.

Drop også brugen af diverse "registry cleanere". De fleste skader mere end de gavner. Hvis du vil rense, så brug CCleaner. Den renser kun for diverse rester af afinstallerede programmer, og det er fuldt tilstrækkeligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 18:43

Godt du ikke fandt noget i loggen stl_s jeg turde ikke skrive at den er ren, selv om jeg læste den igennem flere gange og checkede det jeg ikke kendte

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 19:09

mine øjne var jo så ikke helt "gamle" endnu iht sti_s indlæg. Det glædermig da meget.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-09-07 19:11

I behøver slet ikke at vente på mig mere

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 19:33

Jeg beklager meget at I ikke alle kan få point. Men det bliver lidt af et skud i det blinde.

Venlig hilsen
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-09-07 19:35

Tak for svaret stl_s.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-09-07 20:32

Selv tak