/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista
Fra : Gybben
Vist : 777 gange
300 point
Dato : 15-09-07 16:42

Jeg har en Acer Aspire med Vista premium home installeret. Hjemme ved mig selv, har jeg uden problemer koblet den til på netværket med kabel. På en anden adresse, kan den ikke finde netværket selvom den også der er koblet til en router, andre maskiner på denne adresse har ingen problemer med at logge på. Her er det EnergiMidt som er udbyder. De maskiner som ikke har problemer kører alle med XP.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-07 17:50

ipadressen er sikkert låst. Kig i enskaber for din forbindelse på nden pc der ike vil og der skal der stå automatisk hentning af ipadresse.

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 15-09-07 18:04

Computeren siger nu den har forbindelse til internettet, men jeg får ingen sider frem fra nettet. Er der nogen som kan sige hvad jeg skal gøre??

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 15-09-07 18:05

ipadressen er sat til DHCP som for de andre pc'er.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-07 18:11

Nej den siger den har forbindelse til routeren (netværket) og ikke givetvis til internettet.

Prøv at tjekke det med ipadressen ved at kigge i egenskaber

evt prøv at deaktivere firewallen for at se om det er den der driller

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-07 18:13

nu kender jeg ikke EnergiMidt men måske de logger på anderledes end andre. Prøv evt at læse i den manual der er med til opsætningen. eller kig i indstillingerne på de andre pcer. Der er jo ikke 2 pcer der må have samme ipadresse m.m.

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 15-09-07 21:02

ipadresserne er forskellige, og det hele er sat op, således at PPoe er lagt i routeren, som igen er sat op med DHCP. Så et eller andet sted tror jeg at problemet ligger i sikkerheden i Vista eller Norton som er præinstalleret på pc'en.

Accepteret svar
Fra : Clausen

Modtaget 300 point
Dato : 16-09-07 03:55

Har du en IP adressekonflikt i Vista, kan denne Hotfix fra microsoft måske hjælpe:
http://support.microsoft.com/kb/929451/en-us

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 14:14

altså enten er det vel DHCP eller også er det PPPoe

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 17-09-07 20:14

PPPoe koderne er lagt ind i routeren og den er sat op til DHCP, således den giver ipadresserne. Men nu har jeg haft et andet kabel med, og det har åbenbart haft en gavnlig virkning, for når jeg sætter det imellem pc og router, så er der forbindelse med nettet. Men det virker ikke hvis jeg sætter PPPoe på pc'en og derefter kører kablet direkte fra pc til udgangen fra EnergiMidts boks!!! Så måske er der noget med krydset eller lige netværkskabler som den ikke kan lide.

Godkendelse af svar
Fra : Gybben

Dato : 17-09-07 20:18

Tak for svaret Clausen. Tilsyneladende fandt jeg selv en løsning, men jeg vil alligevel forsøge om dette vil hjælpe hvis jeg kobler pc'en direkte til udgangen. Men har ikke mulighed for at foretage forsøget de næste par uger.