/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forbinde to PC´er med USB
Fra : fqbjs
Vist : 767 gange
100 point
Dato : 15-09-07 14:26

Mine to maskiner vil jeg gerne forbinde med et USB-kabel (krydset)

MEN - de kører henholdsvis XP-pro og VISTA Premium

Jeg har bestilt Sandberg´s dertil indrettede USB-kabel som understøtter VISTA.

Spørgsmål: kan de to styresystemer "snakke sammen"

mvh Bjarne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-07 14:45

Det kan de sagtens, Jeg har haft 4 pcer hvor de tre kørte XP og den fjerde Vista. Det fungere fint uden de store dikkedarer og guiden netværk kører fint på dem begge. Men hvorfor lige usb

Et krydset netværkskabel er vel billigere og fungerer faktisk mindst ligeså godt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-09-07 14:56

Nej windows har ikke funktione til at snakke sammen via usb. Du kan heller ikke bare bruge et krydset kabel.
Der skal et særligt program til der, nogen kalder sådan et program en driver og så skal der også være noget usb hardware på kablet.
Formentlig følger begge dele med det sæt du har bestilt,

Ellers kan jeg måske hjælpe dig. Jeg har engang købt et billigt sæt, som aldrig er blevet anvendt.
skriv i så fald en privat besked til mig med din adresse.

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 15-09-07 14:57

Ja - jeg er ikke helt klar over om hastigheden er større på USB eller omvendt ?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-07 15:02

Selvfølgelig kan de 2 systemer "snakke" sammen, da de begge kan køre med NTFS, men det skal selvfølgelig være det specieller USB kabel til netværk der skal bruges og ikke et sædvanligt, men det er det sikkert også det du har købt.

Godkendelse af svar
Fra : fqbjs

Dato : 15-09-07 15:30

Tak for svaret Fijala.