/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Studie/ægte Kunstnermaling
Fra : sfey
Vist : 1395 gange
20 point
Dato : 15-09-07 13:59

Hvad er forskellen på studie - kontra ægte kunstnermaling
og hvor på embalagen kan man læse sig til det ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 15-09-07 14:20

Citat
Hvad er forskellen på studie - kontra ægte kunstnermaling

Den er fortyndet

Citat
og hvor på embalagen kan man læse sig til det

Ingen steder - for det gør du selv (for at spare)

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 15-09-07 16:12

Du kan somregl også se det på prisen.... Studiemaling koster ikke nær så meget som ægte kunstmaling...

Godkendelse af svar
Fra : sfey

Dato : 15-09-07 21:17

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-09-07 23:59

De væsenstlige forskelle er. at der er en højere pigmentkoncentration, og mindre fyldstof, hvilket har betydning for farve og dækevne. Der er flere rene farver i serien.

Taler vi om olie, kan der være solsikkeolie i studiefarverne, som derfor tørrer langsommere.

Studiekvallitet/kunstnerkvalitet læses ud af bl.a. kataloger og farvekort.

Der er mærker der kan give problemer, og som kan gøre livet surt for dig, og andre farver kan holde i årevis uden at give problemer.

Fortæl hvordan du vil male, og hvad, så kan jeg råde dig mere specifikt. Skal det males fint uden penselstrøg, eller skal det være mere rustikt? Pensel eller paletkniv? maler du vådt i vådt, og færdigt i et huk, eller lægger du lag på lag med mellemtørring? maler du på lærred, mur, plader eller papir. Der er mange muligheder. Er du interesseret i at få hjælp til at komme videre, er du velkommen til at skrive direkte,; der er flere der får hjælp.

Er du til akryl, er her en del tips og triks, og start med de ældste artikler først:
http://www.mingler.com/user/kunstneren/blog.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk

Kommentar
Fra : sfey

Dato : 17-09-07 21:55

Så blev jeg det klogere, tak for svaret A.C.Rosmon, og tilbudet om at skrive direkte.
Jeg maler i min fritid og har altid malet med olie helst vådt i vådt med både pensel og paletkniv
abstrakt exp. malerier,og jeg har altid været godt tilfreds med malingen som sådan, men nu er jeg begyndt at forsøge med akryl, og det er udmærket at arbejde med og ser fint ud de første par timer,
men så er det som om malingen krymper på lærredet. Maleriet simpelthen dør, hvad gør man ved det?
Obs. Jeg bruger Winsor & Newton GALERIA

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-09-07 22:29

Hvis du er vandt til at lasere, og du kan lide at maleglat, så skal du i gang med Golden Fluid og Golden Glaze,; men lad mig se 1 - 2 typpiske billeder fra dig istor opløsning, så kan jeg bedre rådgive dig. I første omgang skal du male lag på lag, og det kræver at du tynder farverne, og får dem gjort mere smidige.

Hvad gjore du da du malede med olie? Laserede du? Glittede du den halvtøre farve? Brugte du ekstra olie? Tyndede du dine farver, og med hvad?

Hvordan synes du den ideelle overflade skal se ud? Hvordan skal det færdige udtryk fremstå?