/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Elevationssenge.
Fra : Laika_pigen
Vist : 8889 gange
171 point
Dato : 15-09-07 12:38

Min kæreste og jeg har købt nye Elevations senge for et års tid siden.

Nu er jeg for alvor ved at være træt at de "glider" fra hinanden.
Vi købte 2 stk 90x200 med "tallerkner" bund. der var madras stopper med.

Men nu har jeg forgæves forsøgt at finde nogle side stopper.

Jeg har vist engang set nogle i en reklame for Hansen Møbler, men kan ikke finde dem nogen stedre.

Er der mon nogen som ved hvor jeg kan få fat i sådanne 2 Sidestopper??

Er der en venlig Kandu som måske kan hjælpe mig.

VH Laika_Pigen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-07 13:02

Har du prøvet her

http://www.sejs-online.dk/product.asp?product=236

Der er ikke et billede, men der står "Bruges til at holde boxmadrasser og elevationsrammer samlet"

Kommentar
Fra : toje1

Dato : 15-09-07 14:25

Hej
Vi har brugt 2 mellemstore hvide strips,som vi har monteret øverst på benene og så trukket sengene sammen og det holder sammen på sengene.
Mvh
Torben

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 15-09-07 14:31

Jeg har sådan to Bøjler som er sat på Mederne. Men det som er mit Problem er Madrasserne glider fra hinanden så man kommer ned og ligge i revnen når man putter tæt.

Det er en løsning på dette jeg søger hjælp til.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 15-09-07 16:16

Det problem havde vi også med vores elevationsseng! Er vågnet SÅ mange gange med tæerne i klemme i "revnen"...
Jeg blev simpelthen så træt af sengene at de er blevet skiftet uf med en 3/4 boxmadras i stedet...
Hved ikke helt hvad det skel hjælpe, men ville bare gerne dele din frustration over det

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 15-09-07 17:48

Det kender jeg godt!! Jeg købte for ½ år siden en dobbelt elevationsseng, og der glider madrasserne os fra hinanden, og eftersom vi sovermed dobbeltdyne ender jeg i revnen i løbet af natten!!

Jeg fik 2 bøjler med for at skubbe madrasserne, men de hjælper intet, eller også fatter jeg ikke at sætte dem rigtigt...
Har overvejet 1 stor tyk dobbelt topmadras... Tror det er sådan jeg vil løse problemet. Evt med en slags skumgummi blok i imdten, mellem madrasserne, så hullet er fyldt ud... Det er godt nok upraktisk nu det er elevationssenge, men ja, det er hvad jeg er kommet frem til...

Held og Lykke:)

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 15-09-07 18:09

Skumgummikilen til at ligge i midten har vi også haft prøvet, og må sige at det ver bare spild af penge! Det endte alid med at jeg vågnede midt om natten helt krøllet ind i en skumgummistrimmel, ellers maste den sig helt ned i revnen og skildte madrasserne endnu mere, så kan ikke anbafale den løsning...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-07 18:13

Jeg tror det bliver svært at løse optimalt, når det er "revnen" i madrasserne, der er tale om.

Men tal med forretningen, hvor sengene er købt.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-09-07 08:15

Det er sådan at der er ikke nogen revne når vi skubber senegene helt sammen men i løbet af natte kommer jeg altid ned i revnen at ligge.

Det jeg evt. søger er om der er nogen som måske har set et eller andet som kan sættes i siderne på sengene som så holder madrasserne på sin plads?

Jeg mener nu stadig jeg har set det i en Hansen Møbler reklame en weekend.

Men ellers er sengene købt i Idé Møbler/Selta i Aalborg.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-09-07 09:19

hos en tæppeforhandler kan du købe noget i metermår som er beregnet til at lægge under tæpper for at holde det fast mod underlaget. Kan desværre ikke huske hvad det heder, men efter at have brugt det i 2 år garanterer jeg for virkningen. Madrassene ligger helt fast.

Lykke til

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-09-07 09:20

metermål, mener jeg

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 09:40

Hvad med en madras-kile fra Jysk... se side 51 http://nlab.dk/stories/110_1_1_LzMCnh6y/images/AARS_web.pdf

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 171 point
Dato : 18-09-07 10:10

Madrasholder det er nok det du skal have.

Har du et billede af sengen, det ville hjælpe

http://www.biva.dk/default.asp?prevref=110&maingroup=300&prodgroup=900&prodtype=900&pmid=149&id=19&page=2&varenummer=200013

Denne model passer så ikke til en elevationsseng, men det må være i stil med det du skal have.

http://www.tempur.dk/page511.aspx

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-09-07 18:46

Hej igen.

De bunde vi har i sengene er denne model:
http://www.ide.dk/sw42076.asp

Og madrasserne er så:
http://www.ide.dk/sw42067.asp

Og vi har madrasbræmse på begge senge i forenden.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 25-09-07 09:15

Tak for svaret ans.