/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Temporary internet files
Fra : ipbirk
Vist : 1111 gange
100 point
Dato : 14-09-07 11:31

Hej
I en undermappe til TEMP ligger der en mappe som har navnet Temporary internet files, er det nogen der kan slettes uden risiko, og kan filerne i TEMP også slettes??

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-07 11:39

Du mister de passwords du har gemt til login på diverse sider, ellers sker der ikke noget.
Jeg tømmer selv mappen jævnligt, for at "rydde op", cookies der har til formål at overvåge din computer og dig ligger også i denne mappe.

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 14-09-07 11:55

Tak for svaret taunusanden.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-09-07 12:02

du kan roligt slette temp. + temp. internet files
hvis du også sletter dine cookies, skal du bare huske du igen skal til at logge ind på de sider som kræver password (som f.eks. Kandu.dk)

Temp./Temporary er som ordet sider: midlertidige og hvis temp.-lageret (cachen) bliver fyldt op, begynder systemet selv at slette det bagfra (altså first in - first out), men med en fyldt cache, får du også problemer med at gemme billeder fra nettet som f.eks. *.jpeg og kan kun gemme som *.bmp
Det hjælper så at tømme temp-filerne.
Hvad man så med dagens hurtige forbindelser bruger temp.-internet-files til er mig en gåde, hvorfor jeg har bedt systemet selv at slette temp-internet-files når browseren slukkes.
dette gøres på følgende måde:
Lav en diskoprydning hvor du sletter de midlertidige internetfiler (temporary internet files)

Dette kan gøres på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og lad pc'en styre det der skal slettes.

2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files,
når webbrowseren lukkes* (står et stykke nede under Sikkerhed).

Hvis punkt 3 følges, skulle problemet imed kun at kunne gemme billeder som *.jpeg/*.jpg kke opstå igen.

Kun Microsoft ved hvorfor den gør det, men det er en af de mest kendte fejl, som aldrig er blevet rettet. Normalt har man mulighed for at gemme i flere formater,
men når internet-cachen er fyldt op, mener systemet, at der ikke er nok ressourcer til at behandle flere billedformater, hvorfor den så kun giver mulighed for
et format, nemlig *.bmp, hvilket efter min mening er ulogisk, da det jo er det format som fylder mest. Men sådan er det, og det bliver nok ikke rettet

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-09-07 12:05

lille skrivefejl: "Hvis punkt 3 følges, skulle problemet imed kun at kunne gemme billeder som *.jpeg/*.jpg kke opstå igen. "
skal være:
Hvis punkt 3 følges, skulle problemet imed kun at kunne gemme billeder som *.bmp ikke opstå igen.

Kommentar
Fra : elli58

Dato : 16-09-07 08:29

Vil systemet bliver hurtige ved at slette disse filer. ?
Elli58