/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Animerede GIF til hjemmeside
Fra : moltov
Vist : 625 gange
50 point
Dato : 14-09-07 08:06

Hejsa

Hvordan laver jeg en animerede GIF som skal skrive to sætninger? Det skal være rent tekstbaseret, hvor sætningerne skifter med flyvende bogstaver..Eller lign. Findes der nogle sider der tilbyder det?

VH
Moltov

Accepteret svar
Fra : linux-man

Modtaget 35 point
Dato : 14-09-07 08:28

Den nemmeste metode er f.eks. at bruge The Gimp [kan hentes gratis] eller Photoshop til at lave en slide med hver tekst, og derefter samle dem til en animation. I Photoshop bruges ImageReady.

God fornøjelse.

--
Med venlig hilsen

Henrik V Blunck
www.multidesigner.net

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-09-07 09:09

PaintShop Pro kan også (sikkert også i de første 30 gratis dage)

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 14-09-07 09:17

Hej Henrikkrebs

Jeg har PaintShop pro X. Hvordan gør man det her?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-09-07 09:27

Ved det ikke.
Jeg har version 4.12 - det er den sidste der virker selvom man ikke lige får taget sig sammen til at købe den når prøveperioden ophører. Det er kommet til i en senere version - har engang fået lavet et af en fyr der havde nyeste version.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-09-07 12:21
Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-09-07 16:51

Der findes et lille program som kan lave forskellige former for animationer, både som tekst og med billeder. Det hedder GIF-konstruction.
Hvis det er det du søger så kan jeg smide et link her!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-09-07 17:00

Gå ind på: http://www.4shared.com/dir/1636720/39819321/sharing.html og gå ned i mappen "Hjemmesideværktøj", der er en lille pakke programmer, hvor dette program indgår.

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 18-09-07 11:39

Prøv lige at kigge på
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex10/

Jeg mener de har noget for dig, og så er du ikke låst fast i roll-overs. Det bliver næmmere at skifte indhold etc.

mvh
kathy

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 26-09-07 10:16

Tak for svaret linux-man.