/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
ipconfig - internet
Fra : Jomfruen38
Vist : 1435 gange
100 point
Dato : 14-09-07 00:23

Kan nogen mon hjælpe mig....jeg har vist lavet gevaldig rod i det, og nu kan jeg ikke komme på min bærbar

Når jeg skriver ipconfig i kommandoprompt, så står der kun nuller eller ingenting. Så prøver jeg at lave en ipconfig -renew, og så kommer følgende fejlmeddelelse:

Der opstod en fejl under forsøg på at forny grænsefladen LAN-forbindelse : RPC-serveren er ikke til rådighed.

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig på nettet igen?

På forhånd tusind taknemlige tak.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-07 02:02

Du skal skrive CMD i kommadolinjen, så åbner et sort vindue, der skriver du IPCONFIG og trykker Enter, i samme vindue kan du også skrive NETSTAT og se hvilke porte som er i brug på din computer, hvis ikke du her nogen programmer eller browsere åbne, skal der ingen være !!! Men måske din antivirus har en opdaterings tjeneste, men det skal så også være den eneste

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-07 02:06

Hvilken styresystem har du på den bærbare ? Har du sat den til, selv at søge efter IP adresse ? Hvordan kommer du på nettet ? Er det gennem en trådløs router ? Prøv med kabel først, når computeren har fundet IP adresse, kan du skifte til trådløs, der kan godt gå nogen tid før IP adressen findes

Kommentar
Fra : Jomfruen38

Dato : 24-09-07 11:18

Tusind tak for hjælpen o.v.n. - det endte med, at jeg måtte formatere min bærbare, men nu kører den perfekt - herligt

Godkendelse af svar
Fra : Jomfruen38

Dato : 24-09-07 11:20

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-07 12:12

Det vat noget ravage du havde, at du blev nødt til at formatere, du skulle have prøvet at udvide spørgsmålet, måske en eller anden havde kunnet hjælpe dig, godt du kom på igen tak for point