/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Hjææælp røvrendt af revisor
Fra : Tranceman
Vist : 3273 gange
200 point
Dato : 13-09-07 22:20

Hej allesamme

Er der nogen der er en haj til selvangivelser eller kender en billig revisor.

Vi har haft en revisor tilknyttet vores meget lille 2 mands virksomhed, men er blevet røvrendt gevaldigt.

Har ikke kunne komme i kontakt med vores revisor i 3 måneder nu, hverken hos ham privat eller på kontoret, nu er vi helt på bar bund. Vi er ikke de eneste der ikke få fat i ham.
SKAT har nu udsendt et varsel selvangivelser SKAL være klar d. 23. september.
hjæææælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 22:23

Citat
selvangivelser SKAL være klar d. 23. september

Selv SKAT kan tænke

Panikløsninger løser ingen problemer....

Er det så galt som det lyder til vil du også kunne få udsættelse....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-09-07 22:37

"You asked for it, you got it"

Hold dig fra "billige" revisorer, det må du da have lært.

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 13-09-07 22:40

jeg har ikke haft en billig revisor men derimod en godt anbefalet reviser.
men desværre er han stukket fra det hele med halen imellem benene.
Det er så vidt jeg ved gået ud over ca 12-15 andre som også brugte ham
de sidste par år har der ingen probs. været

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 13-09-07 22:42

Citat
Er det så galt som det lyder til vil du også kunne få udsættelse....

Udsættelse kan der ikke gives mere skal SKAL have alle ikke afleverede udvidede selvangivelser senest d. 24 september

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 23:01

Citat
men desværre er han stukket fra det hele med halen imellem benene

Så må der jo være flere der har problemet...

Og jo - SKAT kan tænke.....

Du finder bare stille og roligt en ny revisor - så skal han nok ordne det med skattevæsenet....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-07 23:06

Hvor er bilagene....?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 13-09-07 23:40

Bid i det sure æble og kontakt en statsautoriseret revisor straks. Få ham/hende til at lave en ny angivelse eller kontakte revisoren.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-09-07 08:42

Citat
Selv SKAT kan tænke

Panikløsninger løser ingen problemer....
- godt at se at der er lidt humor tilstede

Du skal ikke forvente at kunne få udsættelse. Detider hvor man bare ringede og talte for sin syge moster er kraftigt reduceret.

Der er er ikke andet at gøre end at gøre som qfha siger. Du skal ikke regne med udsættelsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-07 09:06

Citat
godt at se at der er lidt humor tilstede

Det var sandeliv ment "gravalvorligt"

Citat
Du skal ikke forvente at kunne få udsættelse

Korrekt - ingen skal forvente noget - heller ikke et endegyldigt svar på Kandu

Men det er der jo ligesom ingen der kan udtale sig om før det er prøvet...

Hvis du hyrer en registreret revisor og han ikke kan nå det til den dato - er jeg MEGET overbevist om at han kan overbevise SKAT i det logiske at give ham 14 dage mere til at klare det....

Vi lever jo ikke i en diktaturstat

Men man kan selvfølgelig også opgive på forhånd og snuppe det længste slips og det nærmeste træ og håbe på træet ikke vælter.....

Det var til gængæld ment humoristisk......

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 14-09-07 09:12

Det værste ligger i at revisoren det kvaj allerede har fået alle bilag og ALT allerede i Februar måned

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-09-07 09:20

Tag telefonbogen og ring til nogle stykker. Husk at forklare revisoren sagen og høre om pris på den baggrund (har du ikke selv dine bilag kan det godt blive en tung affære). Hør om hvornår resultatet kan forventes (a.h.t. at du orienterer Skat).

Skriv derefter til Skat og orientér dem om situationen. De kan naturligvis ikke tvinge dig til at indlevere en selvangivelse. Det de kan er at give dig en bøde (det er ikke den værste) og så selv sætte dig i skat og begynde at opkræve dét. Det kan godt blive dyrt - for højt ansat skat får du tilbage når sagen er faldet på plads, men rykkergebyrer, morarenter etc. beholder Skat.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-09-07 09:42

Så må du opsøge den gamle revisor privat, og bede om at få dine bilag... ellers står du vel til at miste en hel del penge på den konto?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-07 09:46

Kan vi ikke lige få et vide hvem den "revisor" er ??????

Der er da ingen grund til han snyder flere.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-09-07 10:15

Citat
Korrekt - ingen skal forvente noget - heller ikke et endegyldigt svar på Kandu

Men det er der jo ligesom ingen der kan udtale sig om før det er prøvet...
-meget enig. Jeg mener dog også at man ikke man skal sige til folk at den hellige grav er velforvaret bare man beder om udsættelse.

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-07 10:24

Hej

Jeg blev selv kontaktet af en panikslagen ny kunde i slutningen af juni, og forsøgte at få udsættelse ved SKAT, dette viste sig kun at være mulig ved "egen uforudset svær sygdom", dvs. en "historie fra de varme lande" virker ikke mere. Jeg afviste derfor kunden, idet jeg ikke vil stå med ansvaret for en for sent indsent selvangivelse.

Hvis bilagene ligger ved den "forsvundne" revisor, så vil jeg anbefale at du skriver til SKAT, og forklare situationen. Det giver ikke udsættelse, men kan betyde at de fare lidt mere lempeligt frem (jeg er nok lidt naiv).

Hvis det viser sig umuligt at få fremskaffet bilagene, og du ikke selv har noget, f.eks. opgørelser, kassebog eller lignenden, så skal regnskabet udarbejdes efter bedske skøn.

Da jeg går ud fra du er momsregistreret, så starter man med at se på momsindberetningerne (som jeg går ud fra er foretaget for længst) og beregne det momspligtige salg og tilsvarende det momspligtige køb. Så skal der beregnes alle de øvrige udgifter, dvs. dem uden moms.

Forsikringer, vægtafgift m.m., der kan du kontakte dem, for at få en oversigt.

Du kontakter din bank, og får genudskrevet bankudtog, og BetalingsService oversigter.

Så er der eventuelle kontante udlæg, de er straks værre. Hvis din virksomhed har været i "jævn" drift i flere år, så kan man skønne ud fra årene før.

SKAT er forpligtiget til at acceptere et kvalificeret skøn.

Det SKAT så gør, det er at beregne dit indirekte privatforbrug, dvs. formue primo plus kendte indtægter og minus kendte udgifter samt minus fornuen ultimo. Det beregner de for både 2006 og årene før, og hvis der ikke er for store udsving, så går man ud fra at regnskabet er "godt nok".

Da du ikke skriver hvor i landet du bor, så er det svært at anvise en lokal god revisor til dig.

Held og lykke med projektet

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

P.s. ovenstående var ikke en salgstale, idet jeg p.t. har så travlt at jeg ikke tager nye kunder ind.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-09-07 10:40

Leo.pedersen >> seriøst indlæg!

Citat
Jeg afviste derfor kunden, idet jeg ikke vil stå med ansvaret for en for sent indsent selvangivelse.

Hvorfor dog det? Det kan næppe lægges dig til last at den ER forsinket. Ja, SKAT er forpligtiget til at acceptere et kvalificeret skøn. Men Tranceman behøver jo ikke engang at skønne. Det kan Skat gøre, men det bliver næppe et skøn Tranceman kan være tjent med, så derfor har Tranceman al mulig grund til at få indsendt en selvangivelse 'bedst muligt' og 'hurtigst muligt'

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-07 10:46

Citat
så derfor har Tranceman al mulig grund til at få indsendt en selvangivelse 'bedst muligt' og 'hurtigst muligt'

Se det kan vi hurtigt blive enige om

Så derfor - find en ny i revisor - i samråd med ham laver du "et hurtigt skøn" - indleverer til tiden - og retter bagefter.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-07 10:48

Du har nok selv en ide om hvormeget det drejer sig om.....

Det er nok ikke A.P. Møller.......

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 14-09-07 15:19

Leo.pedersen

det er i næstved området

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 14-09-07 16:31

--> Leo.pedersen: Det var da dejligt med et uddybet svar med afsæt i det virkelige liv!

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 17-09-07 15:48

Mange tak for svarene
selvom at der ikke var særlig mange seriøse svar
det jeg ser som det seriøse svar er hermed præmieret
Har nu skaffet mig en ny revisor som samtidig har taget flere sager fra den nu konkursramte klaphat.

Godkendelse af svar
Fra : Tranceman

Dato : 17-09-07 15:49

Tak for svaret Leo.pedersen.
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-09-07 16:35

Citat
selvom at der ikke var særlig mange seriøse svar

Og selv tak til dig fra alle os, der gerne også ville hjælpe efter bedste evne, og som faktisk var seriøre!