/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken Dab radio???
Fra : Nuqais
Vist : 760 gange
10 point
Dato : 13-09-07 17:45

Heysa, Er blevet lidt interesseret i sådan en Dab radio, hvad det er for tingest, og findes der nogen man kan ha`med rund, og måske koble til sit anlæg, og hvor finder man sådanne??? Taxi

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 15 point
Dato : 13-09-07 17:49

Aldi har dem af og til på tilbud.....

Elgiganten ligeså.....

Bilka ligeså....

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 13-09-07 19:22

Har selv købt en Pure.
Kan uden problemer bruges tranpotabelt, og kan tilsvarende tilsluttes anlægget.
Giver en lyd, der tåler sammenligning med CD - er endda mere klar i kanal-seperationen.
Mvh Karsten

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 14-09-07 09:15

Transportable findes der masser af - men køb ikke de billigste, selv om det kan friste. Lydkvaliteten er mindre god, og nogle har dårlige modtageegenskaber. Jeg kender flere eksempler på. at den virkede i forretningen, men da de kom hjem med den, var der ikke en lyd på grund af modtageforholdene. Der kan som regel ikke tilsluttes ekstern antenne. Nogle kan tilsluttes anlægget, og så får man en fremragende lyd. Se på bagsiden, om der er line out-bøsninger.

Godkendelse af svar
Fra : Nuqais

Dato : 14-09-07 14:18

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Nuqais

Dato : 14-09-07 14:20

evt. Nogle gode mærker man kan få anbefalet???

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 14-09-07 15:01

Ovenfor er nævnt Pure, som hører til i den bedste men osse dyreste ende. Og den kvalitet finder du ikke hos Aldi, Importøren osv. Min hedder Hitachi (købt hos El-Giganten) - den har både DAB og FM, 2 indbyggede højttalere og line out-udgang, men ikke mulighed for ekstern antenne, som nogle steder kan være nødvendig. I visse dele af landet er modtageforholdene ret dårlige. DR har lavet et danmarkskort med farveangivelse af, hvor gode forholdene er. Se DR's hjemmeside. Det er da ikke smart at komme hjem med en radio, som ikke siger noget, men bare skriver, at stationen er "not available"!