/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bios i win xp pro
Fra : 234
Vist : 747 gange
50 point
Dato : 11-09-07 21:36

Hej!
Hvordan indstiller man bios i win xp pro til at boote fre cd?
Hvilke taster skal man bruge?

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 21:41

Ved at gå i bios og sætte cd til at være første boot....

Kommentar
Fra : Copenhagener

Dato : 11-09-07 21:42

Det kommer an på dit bundkort.

Når du booter din PC plejer der at stå nogle linier om det, f.eks. at du skal trykke DEL, INS eller noget andet for at komme ind i boot menuen.

Ellers find navn og model for kortet og kig i manualen hvad der står om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 21:43

For at komme i bios taster du "esc" "F1" eller"F10" flere gange under opstart....

(kommer lidt an på hvad det er for en maskine)

Kommentar
Fra : 234

Dato : 11-09-07 21:52

Jeg ved godt hvordan man kommer ind i bios men , hvilke taster skal man bruge for at sætte cd som first bootdevice?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 21:56

Pil op eller pil ned

Det står på siden når du er der....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-09-07 22:07

tryk på delete under start
men på nogle nyrere kan det gøres ved at trykke f12 (eller f11)under opstart hvilket giver en boot menu altså unden om bios.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 11-09-07 22:32

Sådan her ser min bios ud når jeg kommer ind til den:http://www.moon15.com/images/winset/adva_bios.jpg

Kommentar
Fra : 234

Dato : 11-09-07 22:35

Det var et forkert link!
Jeg har prøvet med piltasterne men , jeg kan ikke ændre cd til first bootdevice!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 22:39

Så må du få en til at hjælpe dig....

Vi kan jo ikke se din bios herfra....

Men det kan lade sig gøre....

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-07 22:48
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-07 01:39

Når jeg ændrer til at starte fra cd rom i min, så skal jeg ind i Advancet BIOS settings, bruger piltaster til at komme ned på linjen, trykker Enter, nu åbner en ny BIOS menu, og jeg bruger piltaster til at komme ned til linjerne FIRST BOOT DEVICE, SECOND BOOT DEVICE og THIRD BOOT DEVICE, på linjen FIRST BOOT DEVICE trykker jeg Enter og en ny lille side menu åbner hvor der markering ud for HDD 0 jeg bruger piltaster til flytte markeringen mellem HHD 0 - HDD 1 - HDD 2 - HDD 3 - CD ROM 1 - CD ROM 2 eller diiskette, når jeg har sat markering ud det CD drev som jeg vil starte fra trykker jeg Enter og F10 for at gemme indstillingen, nu spørger computeren om jeg virkelig har tænkt mig at gemme disse indstillinger, jeg skal trykke y for bekræfte eller n hvis jeg har fortrudt, jeg trykker y og Enter, nu genstarter computeren og starter fra CD ROM hvis der en bootable cd rom i den, ellers kører den videre og starter fra second boot device eller tredie mulighed hvis ikke de to første kunne starte.
Ovenstående er skrevet fra min hukommelse, og jeg kan ikke garantere 100% for nøjagtigheden men det burde kunne hjælpe dig på vej

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 14-09-07 20:45

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-09-07 23:42

OK