/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
salt til tøjfarvning
Fra : creamcheese
Vist : 2122 gange
100 point
Dato : 11-09-07 21:35

Kan man bruge vejsalt til tøjfarvning eller skal man absolut købe det 'special' salt de sælger?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 11-09-07 21:41

Man kan i hvertfald godt bruge almindelig bordsalt til omkring 5 kr for en pakke.
wibbi

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-07 22:32

Vakuumsalt fremstilles ved, at saltmættet vand fra saltforekomster i undergrunden pumpes op og inddampes under vakuum. Afhængig af hvor hurtigt inddampningen foregår, opnås finkornet eller grovkornet salt. Denne type salt anvendes som køkkensalt og til vejsalt.

http://www.opskrifter.dk/Opskrift_100707.Ingrediens_336.100.0.html?g_load_recipie=1&page=1

ud fra dette, mener jeg, at du kan bruge vejsalt.

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 15-09-07 15:33

Tak for svaret aasenissum. Jeg har dog ikke prøvet endnu, men fordi jeg har en 25 kilo sæk vejsalt stående, hvorfor ikke bruge den? Tak for din indsats.
hilsen, creamcheese

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-09-07 22:35

25 kg, tjae der kan blive til mange baljer tøj.
er glad for, at du kan bruge svaret.