/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer til lidt og alt
Fra : jensegon
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 10-09-07 15:58

Jeg står og skal købe en ny printer,den skal kan det hele. Jeg har set på HP5180 og HP5280 men jeg kan ikke se meget forskel på dem. Derfor spørge jeg om der er nogen der ved det, eller måske forslag til en anden model.

VH
JENS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 16:17

Der er heller ikke den store forskel....

5180 har en bedre scanner.....

Og så er der lidt designforskel

5280 har så ytil gængæld lidt flere tilslutningsmuligheder (serial).....

Så alt ialt - lidt smagssag....

Kommentar
Fra : trudslevperle

Dato : 10-09-07 16:27

Har selv en Hp, men har fortrudt at jeg ikke brugte mere tid på at kigge på priserne på favepatronerne til.
Hvis jeg havde kigge mig lidt for havde jeg nok købt en Cannon, der kan det samme, men nok er lidt dyrere, men tilgengæld også meget billigere i forbrug! øv, nå det ved jeg til næste gang.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-09-07 17:20

HP er jo kram, men som trudslevperle er inde på så er de dyre i blæk.

Jeg har selv en Canon Pixma MP800R trådløs netværksprinter og hvis man gider døje lidt med farvepatroner kan man faktisk købe et komplet sæt (5 Stk) til den for 95kr. totalt men så skal man blot selv flytte chippen over. Eneste ulempe er at blækniveau ikke vises korrekt.
Patronerne kan altså også købes med chip og koster så noget mere.

Kan også købes originale

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-09-07 18:16

Jeg har en Canon Pixma 4000. Og den har seperate blækpatroner. Men de løber alligevel tør nogenlunde samtidig..

Alligevel kan jeg godt lide, at jeg kan SE!! at en patron er "næsten tom" og "tom" inden jeg skifter den.
Compusen er endda også flink til at fortælle mig at "patronen er ved at være tom"... og så først mange prints senere siger den noget mere bestemt, at jeg risikerer at ødelægge noget hvis jeg fortsætter uden at skifte patron først.. Det er ligesom at "vride citronen"..
Men jeg bruger altså kun originale patroner. Jeg vil gerne have pæne udskrifter på dyrt papir..

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 21:35

Jeg købte en af de allerførste print, scan og kopi fra HP og den holder endnu.
Den har kostet mig et sæt patroner om året, som jeg så selv opfylder. Patronerne er faldet drastisk i pris, nogen gange har jeg købt kopier i aldi. Jeg har behov for super estetik og printer fx billeder på akvarelpapir, Fordi min nu var så god har jeg anbefalet HP til alle i min omgangskreds og selvom vi er på forskellige "numre" så synes jeg de over en kam bare er gode.
Senest idag købte vi en til en veninde (i Bilka, den kostede 399,- jeg selv gav vel 2500)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-07 10:04

Vi har 3 officejet G55.....

De blev købt for år tilbage og skulle skaffes fra Sverige (så nye var de dengang)

De bruger alle 3 sæt patroner om året (af de store)....

De har ALDRIG lavet knuder eller i det hele taget været åbne - jeg tør slet ikke de er sikkert møgbeskidte)

Jo....

HP - det virker bare.....

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 11-09-07 13:02

Tak for svaret refi.
Jeg har valgt HP 5180 på grund af den har særskilt blækpatroner.

VH
Jens.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 13:14

Selv tak...

Udmærket valg....