/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista Home Premium-boot
Fra : NKSDK
Vist : 475 gange
200 point
Dato : 10-09-07 12:52

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at ændre prioritering i den rækkefølge opstartsprogrammer eksekveres i - kan det lade sig gøre?

Det, jeg mener, er, at jeg eksempelvis gerne vil have mit trådløse net og antivirus samt firewall startet før det mindre væsentlige. Som det er nu, oplever jeg, at PC'en (helt ny) hænger lidt ved boot, når først de "ligegyldige" ting er loaded - det virker lidt, som om de netafhængige ting kommer til at låse hinanden lidt fast, mens de venter på, at nettet kommer op at køre.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 12:57

Den rækkefølge kan du ikke ændre på.....

Men du kan fjerne de ting du ikke behøver for at starte og starte dem manuelt når den er startet....

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-09-07 13:38

Jeg tænkte ellers på muligheder i stil med redigering af config.sys, boot.ini, wininit.ini og så videre - ligesom man kunne i tidligere versioner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 13:46

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-09-07 13:51

Findes der så måske måder at tweake boot'en på...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 13:54

Kommer an på hvad du vil lave.....

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-09-07 13:56

Jeg vil såmænd bare øge hastigheden - jeg formoder, der må findes nogle timeouts, der kan skrues på?

Og ellers er det altid godt at have et værktøj med gode tweaks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 14:01

Nej....

Du fjerner de ting der ikke nødvændigvis behøver at starte op....

Du har sikkert en masse såsom - office, medieplayer, printere osv.....

De ting starter udmærket ved at vente til man skal bruge dem.....

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-09-07 14:07

Jeg har luget grundigt ud, kan du tro, men det kan ikke helt gøre det, så jeg er tilfreds

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-07 14:13

Så kommer du det ikke nærmere....

Der findes da diverse tools der påstår at gøre arbejdet, meeeen.....

Flere skader mere end de gavner....

Vista er betydelig "tungere" at køre med....

http://www.tweakvista.com/

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-09-07 14:18

OK - jeg må ud og checke mulighederne

Du får mine point - tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 10-09-07 14:18

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 14:23

Selv tak....

Pas nu på med de tweak-programmer