/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Fastgørelse af rem
Fra : fover
Vist : 10101 gange
100 point
Dato : 10-09-07 09:18

Jeg skal til at lægge nyt tag på garagen (flad tag ).
Bjælkerne skal ligge på en rem, som skal ligge på væggen som er
muret op i lecablokke. Mit spørgsmål går på hvordan fastgør jeg remmen til væggen.
Håber der er nogle der kan give et kvalificeret svar, så jeg kan have tæt tag inden vinter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-07 09:52

Dit byggemarked "svømmer" i beslagtyper til den slags....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-09-07 10:14

Har ikke en kinamands forstand på det, men kan fortælle dig hvordan vores udestue er sat fast på soklen som er afsluttet med en stribe leca-blokke: 20 cm dybt hul boret i leca'en med expansionsbolt i. Brug evt. kraftigt vinkelbeslag for at få bolthullet ind i midten af lecablokken. Husk murpap mellem sten og træ.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-09-07 10:25

Der skal være et vindbånd fra soklen og op til remmen

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-07 11:03

Som "snedig" skriver, og alt efter hvor stor garagen er, vil jeg anbefale at sætte i hvørnerne, + på midten, og de skal være indstøbt i fundamentet, og lecablokkene opmures omkring dem. (Vindbånd er galv. hulbånd som du køber i ethvert byggemarked.)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-07 11:51

De såkaldte vindbånd hedder patentbånd, du kan se eksempel her til højre i billedet, de købes i de længder du skal bruge, du skruer den ene ende fast på soklen og den anden skrues fast på remmen, så bliver hatten på huset, selv i stormvejr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-07 11:52
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-07 11:58

Her en anden type, billedet skifter så du kan se lidt om hvordan et tag er gjort fast: http://www.billigtbyg.dk/shop/bmf-hulbaand-1-62041p.html

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-09-07 12:01

Citat
Husk murpap mellem sten og træ.

Vigtigt, ellers kan træet rådne.

Vindbånd, eller stormsikring, som vi kalder det hvor jeg bor, det skal helt ned til soklen for at din storm forsikring dækker, fik jeg at vide af min kære forsikringsmand.

- Anden

Kommentar
Fra : fover

Dato : 10-09-07 15:05

Tak for god og hurtig respons på spørgsmålet.
Nu har jeg noget at bygge videre på.

Godkendelse af svar
Fra : fover

Dato : 10-09-07 15:06

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-09-07 18:52

Jeg bèr.