/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pegeut additiver
Fra : troldenesdhb
Vist : 1585 gange
200 point
Dato : 09-09-07 20:23

Jeg har købt en Pegeut 406 HDI stationcar, men får den først i næste uge.

Jeg har hørt rygter om at der er nogle additiver man skal tilsætte i nogle Pegeut. Noget med noget væske der koster 9000.- at få fyldt op????? Det blander sig så med benzinen og giver en bedre forbrænding. Er der nogle der ved om det er på denne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 20:36

Citat
Verdenspatent på partikelfilter
Peugeot har udviklet et sensationelt filtersystem til HDI dieselmotoren, som medfører lige så ren udstødning som benzinmotor.

Systemet opsamler de partikler i udstødningsgassen, som man i dag anser for kraftfremkaldende. Filtret renser sig selv for hver 4-500 km., hvor de skadelige partikler ganske enkelt brændes op i filtret. Dette er muligt via den direkte indsprøjtning og et additiv, der sænker partiklernes forbrandingstemperatur.

Dieselolie blandes under kørsel automatisk med dette additiv, som opbevares i en ekstra 5 liters tank, som er indbygget i hovedtanken. Her er nok hele 80.000 km. Kørsel, hvorefter tanken skal fyldes op, hvilket sker i forbindelse med serviceeftersynet.

Filtret vil blive introduceret på den nye Peugeot 607 HDI 2,2 og herefter vil det gradvis følge på resten af HDI modelprogrammet.

Hermed er den super miljøvenlige dieselbil en realitet!!! Udslippet af selv de allermindste sodpartikler vil være så beskedent som 0,004 gram pr. km. Til sammenligning lukkeren almindelig diesel i dag ca. 0,0358 gram ud pr. km.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-09-07 20:45

Citat
Det blander sig så med benzinen

I hvert fald ikke på en HDI, men pyt altid 5 stjerner.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-09-07 20:48

ok, den blander sig med Dieselen. Men jeg er stadig i tvivl om det er på en 406 2.0 HDI fra år 2000?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 09-09-07 21:02

Da det er STARTET på 607eren kan jeg ikke tænke mig det findes på 406 (som er ældre....

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 09-09-07 21:05

Tøm alle vædsker af bilen. Parkér den i haven og brug den som hønsehus. Så forurener den ikke.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 09-09-07 21:06

Og NEJ!!! DET skrev jeg bare ikke!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-09-07 23:08

Muligt du ikke skrev det, men jeg fik mig et befriende grin

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-09-07 06:51

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 09:53

Selv tak....