/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP til valg af bærbar
Fra : Bolbroe1721
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 09-09-07 13:02

Jeg står og skal bruge en bærbar computer til studie brug. Derudover må den også gerne kunne køre mindre spil (eks. Football manager).

Jeg har fundet en bærbar hos Elgiganten som kunne være interessant.
- Har i nogen kommentar (positiv/negativ) ved et evt. køb af denne????

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000_jZQUvHa?ProductID=wq_D4QFH0AUAAAETXchFRx81&CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 13:15

Udmærket til prisen

Spil er slet ikke beregnet til notebooks.....

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 09-09-07 13:52

refi: Den notebook jeg har nu, kører spil udmærket (acer ferrari 3200).

Kan du konkretiseremere hvilke elementer der trækker "op" og evt. nogen "dårlige" ting, som kunne være bedre?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-09-07 14:27

Den har Vista Home Basic, som er lidt skrabet. Udover det, så har den kun 512MB RAM, og efter min opfattelse er det alt for lidt til Vista, hvis det skal køre helt problemfrit. Jeg syntes du skal ofre lidt mere, og tage en der har Vista Home Premium, og mindst 1 GB RAM.

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 09-09-07 14:31

stl_s: Hvilke problemer kan der opstå ved "kun" at have 512 mb RAM??

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 09-09-07 14:33

.. og kræver vista generelt flere MB RAM end XP??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 09-09-07 14:34

Citat
refi: Den notebook jeg har nu, kører spil udmærket (acer ferrari 3200).

Jeg skrev heller ikke den IKKE kunne....

Men notebooks ER IKKE beregnet til spil....

Der er ikke noget der trækker ned da det ikke kan komme længere ned.... (den er så skrabet som det er muligt)

Alle forbedringer vil trække op.....

Men KUN til skolebrug - OK..

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 09-09-07 14:36

refi: Har hørt, der vil være mulighed for at processeren kan ryge sig en tur rimelig hurtigt, ved denne konfiguration?

Kan du be-/afkræfte dette?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-09-07 14:37

Det man hører, er at Vista kan blive lidt "træg", hvis der for lidt RAM. Generelt bliver 1GB regnet for ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 14:40

Citat
refi: Har hørt, der vil være mulighed for at processeren kan ryge sig en tur rimelig hurtigt, ved denne konfiguration?

Kan du be-/afkræfte dette?

Har jeg ikke hørt noget om - men risikoen er der jo altid

Til SKOLEBRUG sker det næppe.....

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 09-09-07 14:59

Hvad med denne her som alternativ?

Toshiba - Satellite Pro L40-134
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=128472

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-09-07 15:09

Den syntes jeg er et bedre bud, til prisen

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 21-09-07 21:45

enig - bærbare er ikke de oplagte til spil

tjek evt. anmeldelserne på http://laptopworld.dk/
der har vi testet en række maskiner - også til spil - det kan være muligt at finde noget der kan bruges - men en spille-laptop er sjældent den billigste

Godkendelse af svar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 21-09-07 22:04

Tak for svaret refi.