/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook
Fra : JCortzen
Vist : 553 gange
90 point
Dato : 08-09-07 18:24

Jeg skal skrive adgangskoden i logonoplysningerne hver gang jeg åbner outlook for at checke mail, smader irriterende. OS er Vista. Jeg er naturligvis administrator.
En tilsvarende opsætning at outlook under XP virker upåklagelig.

Er der noge derude der kan hjælpe mig????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-07 18:53

Det må være en indstilling et sted. Prøv at kigge menuerne igennem for det. Kan desværre ikke kigge lige nu da min Bista pC er gået ned. Og sidder ikke lige på jobbet, da jeg ellers kører Vista der.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 08-09-07 19:18

Hvis du går ind i Funktioner, konti... og vælger egenskaber for din mail konti, kan du markere Husk adgangskode.

Så tror jeg du klarer den.

Kommentar
Fra : JCortzen

Dato : 08-09-07 21:40

Til Fijala
Jeg har rodet med dette problem temmelig længe, og jeg tror alle kombinationerene er afprøvet.

Hej thomas2610
Alle de steder hvor der kan markeres for husk adgangskode er naturligvis markeret.

Det som er mystisk er, at den samme opsætning af Outlook virker på XP.

Accepteret svar
Fra : thomas2610

Modtaget 90 point
Dato : 08-09-07 22:14

Hvis du bruger Outlook 2002 ser det sort ud ifølge diverse forums, se feks her.

this error is "normal" with Outlook 2002 on Windows Vista.
Outlook 2002 uses the "Protected Storage Interface"
(http://support.microsoft.com/kb/290684/en-us) to store its passwords, but
this is not supported in Windows Vista anymore.

There is no patch or fix, because Outlook 2002 is not officially supported
on Windows Vista.

http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?query=password+in+outlook&dg=microsoft.public.windows.vista.administration_accounts_passwords&cat=en_US_9CA88DDB-D18D-FA0E-A366-6E527B0FBA67&lang=en&cr=US&pt=&catlist=&dglist=&ptlist=&exp=&sloc=en-us

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 08-09-07 22:16

Nå hmm.. Her er en der måske har en løsning

Go to C:\users\(username)\AppData\Roaming\Microsoft\Protect. Delete the
Protect folder and it
will eventually regenerate itself, all is well with Outlook now. All
passwords are remembered.

Godkendelse af svar
Fra : JCortzen

Dato : 09-09-07 16:53

Tak for svaret thomas2610.