/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Min datter er Tyk
Fra : Mille35
Vist : 940 gange
100 point
Dato : 08-09-07 08:14

Jeg har en datter 18 år som har taget meget på de sidste 3-4 år "efter hun har fået kæreste.
Jeg ville så gerne sige det til hende men er bange for at såre hende ! For jeg tror godt hun selv ved det !
Vi snakker om 15 kg
Hun har altid været spinkel og normal vægtig
Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-09-07 08:26

Du siger det på en pæn måde. Vejer du måske selv for meget? Bare et par kilo?

Så spørg om i ikke skal begynde at leve sundere sammen, og lov hinanden et eller andet godt, når i begge har tabt det i skal.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 08-09-07 08:31

Jeg er normal vægtig
Hun er flyttet hjemme fra og jeg ved hun lever ALT ALT for godt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 08:56

Da INGEN her kender jeres familieforhold og ved hvordan I normalt taler sammen , er det umuligt at svare på.....

Du burde selv vide hvad du kan "tillade" dig at sige.....

Du kan trøste dig med at det IKKE kun er din datter....

20-30% af børn/unge mennesker i den vestlige verden er for FEDE

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-07 08:59

Citat
Hvad gør jeg

Umiddelbart vil jeg sige: Lader hende selv bestemme det

Hun er jo sådan set ved at have en alder hvor hun selv skulle være i stand til at vurdere om hun gider være for tyk/eller er for tyk.

Hvis hun virkelig har taget 15 kg på, har hun allerede erfaret at tøjet er blevet for småt, og hvis ikke det har fået hende til at tage "hånd om situationen", kunne noget tyde på hun er ligeglad.

Men nu er det svært at bedømme når man ikke kender hendes vægt og højde.

Måske har hun bare først nu i den alder opnået sin voksenvægt....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-07 08:59

Kontant besked hjælper.
- DU ER FED -

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 08-09-07 09:09

Du er for FED
Den melding fik min gode vens datter på 6 år "af skolelæge" mens andre elver hørte på det,og nu vil hun ikke have madpakke med mere
Men er så begyndt at trøste spise og er meget ked af det.
Jeg vil ikke såre min datter,medhensyn til tøj "køber" hun bare støre str.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 09:14

Netop....

Derfor er du DEN ENESTE der ved hvad DIN datter kan "tåle" at høre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-07 10:38

Mille 35

Hvor høj er din datter og hvor meget vejer hun?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 08-09-07 10:59

ja da du er den der kender din datter bedst , er det næsten oplagt det er dig der bringer det på bane for hende, . du kan jo spørge hende en dag hvor i er alene om der er noget galt/noget hun er ked af eller lignende da du kan se hun lever for godt eller trøstespiser, så hvis der er et problem vil du gerne hjælpe hende så hende overvægt ikke bliver værre. du ved som mor til hende hvor langt du kan gå med hende. jeg tror det vil have en værre effekt hvis hun får det afvide af en hun ikke kender så godt. men det er ikke noget enestående tilfælde jeg har faktisk kendskab til flere lignene eksempler på at når de første har fundet en kæreste og flyttet hjemmefra så kommer der adskillige kilo på sidebenene. men hvor høj er hun og hvad vejer hun ??? jeg spørger fordi der er flere synspunkter på hvad idealvægten er . det kan jo være du syntes hun er tyk , hvor andre syntes hun er helt normal.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-07 11:03

Tjah! Du kan jo invitere hende til at gennemse disse sider sammen med dig
"Vi skal lige lave en lille test sammen"
BMI test nederst på siden: http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=2103&article=900
Her er hele "stakken" (nok at gennemse):
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Hvorn%C3%A5r+er+man+fed%3F&meta=
Som alle de andre deltagere er inde på, så er det umuligt for os at komme nærmere ind på, med det kendskab vi har til jer/din datter... det ville være det samme som hvis jeg spurgte dig om, hvorfor vores søn elsker at spise oksemørbrad.
Som dova er lidt inde på... så klip navlestrengen, din datter har valgt at leve hendes eget liv, men derfor kan du da godt komme med et godt råd, men det er op til din datter om hun vil "lytte".
Held og lykke med det, og fortsat god weekend

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-09-07 12:16

Din datter er 18 og har stemmeret Mon ikke hun godt selv har en ide om at hun ikke er en sylfide og hvis hun har den alder er det så ikke hendes eget ansvar.

VH

Accepteret svar
Fra : dkwM327

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-07 22:39

Hej Mille35

At din datter er for Tyk er et problem som bør løses, og der skal helt afgjort noget til,
som får hende til at forstå, at det er et problem, som hun selv skal gøre noget for at løse.

Men det er jo meget almindeligt, at man går rundt med et problem, som man egentlig
burde gøre noget ved, især for sin egen skyld, men man undlader det alligevel,
og det i sig selv er også et problem.

Så problemet er i sig selv temmelig kompliseret. - Men det KAN Løses!

Forstår du det? - Eller skal jeg forsøge at forklare det på en anden måde?

MVH.
dKWm327

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-09-07 09:01

Du blander dig udenom.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-09-07 13:04

Hej qfha.

Jeg har - uanset hvad du mener - temmelig meget erfaring på det jeg kommentere,
men jeg ramte måske et af dine ømme punkter, siden du bliver aggressiv og vil bestemme
hvem der kommentere - og hvad der kommenteres?

Med venlige og fredelige hilsner.
DkwM327

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 13:11

Tror ikke udtalelsen var møntet på dig

Det var vist til spørgeren

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 14-09-07 12:01

Tak for svaret dkwM327.
Og til i andre

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 16-09-07 16:18

Hej igen Mille35.

Dejligt at få en tilbagemelding, som viser at du værdsætter min kommentar.

Så vil jeg gerne vide, hvilket resultet du og din datter når frem til på længere sigt.

mvh.
DkwM327